• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402090704864

معاون استاندار خبر داد:

هدف‌گذاری جدید در گردشگری سلامت فارس/به دنبال دفاتر جدید در عراق هستیم

هدف‌گذاری جدید در گردشگری سلامت فارس/به دنبال دفاتر جدید در عراق هستیم

ایسنا/فارس معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با بیان اینکه در بازارهای هدف گردشگری سلامت فارس بازاریابی جدیدی شکل گرفته که از جمله آن می‌توان به جنوب عراق اشاره کرد، گفت: انجمن حرفه‌ای سلامت با ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب شکل گرفت و به دنبال دفاتر جدید در عراق و آوراسیا هستیم. 

محمد فرخ‌زاده امروز، ۷ آذر در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به گردشگری سلامت و افق‌های پیش‌روی این حوزه، گفت: در سطح کشور نیز ۵ وزارتخانه بهداشت، کشور، امور خارجه، اطلاعات و گردشگری درگیر گردشگری سلامت هستند که هرکدام مسائلی را مطرح می‌کنند، بنابراین از سال گذشته شورای سلامت در استان فارس شکل گرفت تا همه اعضای مرتبط  با گردشگری سلامت در آن حضور پیدا کنند که با عارضه‌یابی و آسیب‌شناسی انجام شده با چند موضوع جدی در استان فارس مواجه شدیم و یکی از آن‌ها موضوع مترجمان بود.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس افزود: با نگاه تسهیل‌گرانه به مسائل مترجمان ورود کرد که پس از شناسایی بیش از ۶۰۰ نفر مترجمان فعال در استان و مصاحبه برای آن‌ها پرونده تشکیل دادیم که تاکنون ۳۰۰ کارت ویژه برای مترجمان صادر شد و هفته گذشته با امضای استاندار فارس ابلاغیه به بیمارستان‌های مجاز پذیرش گردشگر سلامت خارجی ارسال شد.

وی با بیان این که مترجمان آموزش‌های لازم در حوزه گردشگری سلامت را فرا گرفتند، تاکید کرد: معتقدیم کسانی که درگیر مقوله سلامت می‌شوند باید با موضوعاتی نظیر روادیدها، بیمارستان‌ها و پروتکل‌های بهداشتی، امنیتی و ... مسلط شوند. اختلاف دیرینه‌ای بین وزارت بهداشت و میراث از گذشته وجود داشت و با یکدیگر در تناقض بودند اما در استان فارس برای نخستین بار امضای هر دو سازمان در کارت‌های صادره درج شد. 

۲۰ بیمارستان فارس مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی را دارند

فرخ‌زاده با تصریح اینکه در شورای سلامت در بازارهای جدید کارهای خوبی انجام گرفته است، گفت: ۳ هفته گذشته اولین همایش استان‌های جنوبی و جنوب شرق در شیراز برگزار شد و تمام روسای بیمارستان‌های استان و جنوب کشور را گردهم آوردیم. در استان فارس ۹ بیمارستان‌ استاندارد دارای مجوز پذیرش گردشگر سلامت خارجی وجود داشت اما امروز به ۲۰ بیمارستان، درمانگاه و کلینیک ارتقا داده شده و فارس جزو سه استان اول کشور است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس آمار پذیرش بیماران گردشگر سلامت خارجی به بیمارستان‌های دارای مجوز در استان را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در سال ۱۴۰۰ براساس آمار علوم پزشکی ۱۰ هزار و ۴۸۲ نفر، ۱۵ هزار و ۶۸۹ نفر در سال ۱۴۰۱ و ۷ ماهه امسال حدود ۸ هزار و ۹۶۰ نفر به این مراکز مراجعه کردند. هم‌چنین بیشترین مراجعه کنندگان از کشورهای عمان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، بحرین، افغانستان و... بودند که بالاترین رتبه و عمل‌ها مربوط به پیوند، چشم، پوست، مو و زیبایی بوده و اخیرا کارهای جدیدی از پزشکان مثل بیماری‌های قلبی و تومورها مطالبه کردند.

وی با بیان این‌که در بازارهای هدف گردشگری سلامت فارس، بازاریابی جدیدی شکل گرفته که از جمله آن می‌توان به جنوب عراق اشاره کرد، گفت: ۴ مجموعه از جمله انجمن حرفه‌ای سلامت، شرکت توسعه گردشگری، شرکت نمایشگاه‌ها و شرکت همیاری‌ها برای هدف‌گذاری در بازار هدف عراق مشارکت دارند و یاری‌گر استان در مسیر گردشگری سلامت هستند.

فرخ‌زاده با اشاره به روی کار آمدن انجمن حرفه‌ای سلامت، گفت: تعدادی از شرکت تابع میراث فرهنگی نبودند و بعضی دیگر در سیستم بهداشت پذیرفته نمی‌شدند که در ساماندهی‌هایی جدید همگی مکلف شدند تا شرکت‌های تسهیلگر علوم پزشکی آژانس‌های خود را ثبت کنند و در حال حاضر یکدست در حال فعالیت هستند از این‌رو انجمن حرفه‌ای سلامت با ۸۵ دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز بند ب شکل گرفت و به دنبال دفاتر جدید در عراق و اوراسیا هستیم. 

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس از اضافه شدن زبان عربی و انگلیسی به شماره شبانه‌روزی mcmc مرکز پایش سلامت مربوط به علوم پزشکی استان فارس خبر داد و در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: ۲۰ ایراد در ترمینال خارجی فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز شناسایی شد که در سفر هیات دولت به استان نیز ترمینال خارجی نیمه کار فرودگاه شیراز مورد بررسی انجام گرفت و در نهایت پیمانکار قبلی خلع ید و پیمان جدید به‌زودی بسته می‌شود. هم چنین از شهرداری نیز انتظار است علائم ترافیکی، پارکینگ‌ها و تاکسی‌های قدیمی را نیز ساماندهی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha