• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402090704876
  • خبرنگار : 50534

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان:

واحدهای گلخانه‌ای زنجان ملزم به دریافت کد شناسایی محصول هستند

واحدهای گلخانه‌ای زنجان ملزم به دریافت کد شناسایی محصول هستند

ایسنا/زنجان مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کد شناسایی فنی محصول برای تولیدات گلخانه‌ای صادر می‌شود. 

عاطفه انجم‌شعاع در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه کد گواهی شناسایی فنی محصول برای تولیدات گلخانه‌ای سبب افزایش کمی و کیفی در واحد گلخانه‌ای می‌شود، اظهار کرد: این طرح با همکاری سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان در حال اجراست.

وی با یادآوری اینکه این کد برای محصولات تولیدی واحدهای گلخانه‌ای صادر می‌شود، بیان کرد: بهره‌بردار در ابتدا بایستی در سامانه ساماک ثبت‌نام و برای واحد خود یک مهندس فنی انتخاب کند و این کارشناس در هر دوره ملزم به مستندسازی و ثبت اطلاعات کاشت، میزان سموم مصرفی و آفت‌کش‌ها و سایر مراحل است.

انجم‌شعاع با بیان این که در حال حاضر همه واحدهای گلخانه‌ای ملزم به دریافت کدشناسه فنی محصول هستند، خاطرنشان کرد: از این پس ارائه هرگونه خدمات به تولیدکنندگان واحدهای گلخانه‌ای، اعم از  سوخت مایع ذخیره‌ای، پرداخت تسهیلات بانکی و سایر نهاده‌های دولتی صرفا در قبال ارائه کد شناسه فنی است. 

به گزارش ایسنا، محصولات کشاورزی و گلخانه‌ای که توسط تولیدکنندگان، صادرکنندگان، شرکت‌های تعاونی باغداران و همه مرتبطان، به بازارهای داخلی و خارجی، عرضه می‌شود، نقشی مستقیم در سلامت افراد مصرف‌کننده آن‌ها دارند و باید در استانداردترین و سالم‌ترین وضعیت ممکن، تولید و عرضه شود.

از این رو، طرح دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی، پیش‌بینی و اجرایی شده و تنها کسانی می‌توانند نسبت به عرضه محصول خود به بازارهای داخلی و خارجی، اقدام کرده و از تسهیلاتی چون سهمیه کود برخوردار شوند که از طریق سامانه اخذ این کد، اقدام کرده و مراحل لازم برای دریافت کد را طی کنند. 

کد شناسه محصولات کشاورزی، کدی است که اطلاعات واحد تولیدی، بهره‌بردار، مختصات جغرافیایی، نام مسئول فنی، نوع محصول و جزئیات دیگر نظیر گزارش آماده‌سازی، آغاز کشت، فرآیند تولید، مراقبت و تغذیه و برداشت محصول را مشخص می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha