• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402090705011
  • خبرنگار : 50592

امام جمعه بخش مرکزی یزد تاکید کرد؛

لزوم اهتمام به تولید و در دسترس قرار دادن کتاب‌های صوتی

لزوم اهتمام به تولید و در دسترس قرار دادن کتاب‌های صوتی

ایسنا/یزد امام جمعه بخش مرکزی یزد، فضای مجازی را یکی از عوامل غفلت جامعه از کتاب دانست و گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، محیط‌های فرهنگی و نیز فعالین عرصه فرهنگ و کتاب، باید به تولید و در دسترس قرار دادن کتاب‌های صوتی توجه ویژه‌ای شود و در این امر سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

آیت الله «سید محمد کاظم مدرسی» در دیدار مدیر کل کتابخانه‌های استان  ضمن بیان این که فعالیت در حوزه کتاب، کاری بسیار ارزشمند و با برکت است، گفت: گرچه رشد اینترنت و فضای مجازی تا حدودی باعث غفلت مردم از کتاب شده  اما نباید دلسرد شد، چرا که هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

وی با بیان این که کتابخانه‌ها یک نماد فرهنگی هستند، تاکید کرد: کتابخانه‌ها باید برای انواع مقاطع سنی خدمات ارائه دهد.

مدرسی ضمن بیان این که کتاب صوتی یکی از موثرترین راه‌های ترویج کتابخوانی است گفت: در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی، محیط های فرهنگی و نیز فعالین عرصه فرهنگ و کتاب، باید به تولید و در دسترس قرار دادن کتاب‌های صوتی توجه ویژه ای شود و در این امر سرمایه‌گذاری لازم صورت گیرد.

امام جمعه یزد مولفین کتاب را در جامعه غریب دانست و گفت: باید در برنامه‌های فرهنگی ضمن معرفی نویسندگان، برای معرفی، نقد و بررسی کتاب‌ و تالیفات نیز زمانی را اختصاص داد.

مدرسی در پایان به  موضوعاتی همچون اطلاع رسانی نظام مند برای تازه‌های نشر در کتابخانه ها، تهیه فایل pdf از کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها، شناسایی و فراهم آوری کتاب‌های میراثی در یزد و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در محیط کتابخانه‌های استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های استان، «محمد محسن رفیعی» مدیر کل کتابخانه‌های استان نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه و  فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان و آمار و عملکرد کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: درحال حاضر کتابخانه‌های عمومی سطح کشور عملکرد بسیار خوبی دارند که این امر با تلاش کتابداران و اجرای سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور محقق شده است.

وی با بیان این که در استان یزد  بر اساس آمارهای به دست آمده ۱۰۵ هزار نفر عضو کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: طی هر ماه نیز ۱۱۰ هزار کتاب امانت داده می‌شود.

مدیر کتابخانه‌های عمومی استان افزود: به ازای هر یزدی دو کتاب در کتابخانه‌های استان موجود است.

رفیعی هم چنین با اشاره به آمارهای مثبت به دست آمده، گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه‌های متنوع و خوب فرهنگی در سطح کتابخانه‌ها، این آمار و ارقام رو به رشد است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha