• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402090705089
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم:

در مراکز مشاوره دانشگاه‌ها باید اولویت‌ها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد

در مراکز مشاوره دانشگاه‌ها باید اولویت‌ها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در مراکز مشاوره دانشگاه‌ها باید اولویت‌ها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

ابراهیم نعیمی امروز هفتم آذرماه در نشست تحلیل آسیب‌های اجتماعی دانشجویی که در دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: کارگاه‌های مهارت زندگی برای دانشجویان از نظر محتوا بایستی در تناسب با کارنامه سلامت روان دانشجویان آن دانشگاه باشد؛ به همین علت گاهی اوقات محتوای کارگاه‌های آموزشی یک دانشگاه با دانشگاه دیگر تفاوت دارد.

وی تصریح کرد: در برنامه‌ریزی‌های مراکز مشاوره دانشگاه‌ها بایستی اولویت‌ها بر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی باشد.

علی نظری رئیس دانشگاه لرستان نیز در این نشست، تصریح کرد: همواره بایستی در توصیف آسیب‌های اجتماعی از داده‌ها و آمارهای به‌روز استفاده کرد و نشست‌ها برمبنای داده محوری و تحلیل‌های دقیق آماری برگزار شوند تا تصمیم‌گیری‌ها برپایه نیازها و مشکلات دانشجویان باشد.

وی حرکت‌های جهادی و علمی را ابزارهای مهم کاهش نظام مسائل اجتماعی دانشجویان دانست.

رئیس دانشگاه لرستان خواستار شد مشارکت خانواده‌ها و ارتباط با خانواده‌های دانشجویان در رابطه با نظام مسائل اجتماعی دانشجویی، بیشتر شود.

مهدی شاهین، معاون دانشجویی دانشگاه لرستان و دکتر فضل اله میردریکوند، رئیس مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه لرستان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده دانشگاه لرستان در زمینه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دانشجویی بیان کردند.

همچنین، دکتر سعید محمدزاده، معاون پشتیبانی دانشگاه لرستان، دکتر محمد حیاتی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان و دکتر علی میر، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه لرستان در این نشست حضور داشتند و دیدگاه‌های خود را در رابطه با آسیب‌های اجتماعی بیان کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha