• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۰:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402090805246
  • منبع : نمایندگی مازندران

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه مازندران

شهادت بالاترین فیض است

شهادت بالاترین فیض است

ایسنا/مازندران مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه مازندران، گفت: شهادت بالاترین فیض است و باب شهادت بسته نیست.

حجت الاسلام سیدباقر حسینی کریمی شامگاه سه شنبه ۷ آذرماه در پنجمین کنگره گرامیداشت ۲۵۰ شهید دانشجویی استان مازندران که با محوریت شهید «حبیب‌الله افتخاریان» شهید شاخص بسیج دانشجویی کشور در مسجد دانشگاه مازندران در بابلسر برگزار شد، گفت: شهدا اهل اخلاص بودند، به یادواره گرفتن ما نیازی ندارند اما ما نیاز داریم خودمان را با معیار شهدا ارزیابی و از آنها بیاموزیم.

حسینی با بیان اینکه سلوک، سلوک گمنامی است، تصریح کرد: اینکه می گویند در جنگ نرم دیگر باب شهادت بسته شد سخن درستی نیست در ادبیات دینی ما اجر پرداختن به علم و دانش، رفع اختلاف میان دیگران و استحکام خانواده‌ها اجر شهادت را دارد.

فراموشی نسل جوان، استراتژی دشمنان است

رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: دشمن بیش از اینکه روی توان خودش حساب باز کند روی فراموشی ما حساب باز کرده؛ استراتژی آنها این است که پیرها می‌میرند و بچه‌ها فراموش می‌کنند.

"هادی قاسمی" اظهار کرد: جمهوری اسلامی در برابر این استراتژی فراموشی تلاش می‌کند با فستیوال فیلم با موضوعات دفاع مقدس، نوشتن کتاب خاطرات شهدا، نامگذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها با نام شهدا، دیدار با خانواده شهدا یادشان را زنده نگه دارند.

دشمن بیش از آنکه روی توان خود حساب باز کند روی فراموشی ما حساب باز کرده است

قاسمی گفت: باید پای سخنان خانواده شهدا نشست و از همه مهم‌تر هر ساله میلیون‌ها پیر و جوان برای شهدا یادواره برگزار می‌کنند و خیل جمعیتی از اقشار مختلف مردم در قالب راهیان نور به محل شهادت شهدا می‌روند و در آنجا رزمندگان دوران دفاع مقدس روایتگری می‌کنند.

وی ادامه داد: در برابر استراتژی فراموشی شهدا، ما استراتژی تداعی را داریم و مصداق فراموش نکردن این جوانان، جمعیت عظیم جوانان داوطلب است که بعد از ۳۰ سال پس از دفاع مقدس برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) فریاد می‌زدند«منم میخام برم».

رئیس بسیج دانشجویی کشور گفت: شهید مرتضی آوینی هنرمندی بود که این جنگ سخت را به شیرین‌ترین شیوه روایت کرد.

در پایان این مراسم از کتاب "در جست و جوی ابوعمار" رونمایی شد و از همسر و خواهر بزرگوار شهید افتخاریان، تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha