• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402090805264
  • خبرنگار : 50184

معاون گردشگری کرمانشاه:

تله‌کابین کرمانشاه می‌تواند در "چالابه" احداث شود

تله‌کابین کرمانشاه می‌تواند در "چالابه" احداث شود

ایسنا/کرمانشاه معاون گردشگری میراث فرهنگی استان کرمانشاه اجرای پروژه‌ای همچون تله کابین در چالابه را بهتر از ایجاد سازه های سنگینی عنوان کرد که ممکن است مطابق با ضوابط محیط زیستی این منطقه نباشد.

وحید امیری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری منطقه چالابه کرمانشاه، اظهار کرد: از آنجایی که چالابه منطقه تحت حفاظت محیط زیست است، تاکنون امکان اجرای پروژه های گردشگری در آن فراهم  نشده است.

وی افزود: البته تاکنون سرمایه گذارانی برای اجرای پروژه های گردشگری در این منطقه پای کار آمده‌اند، اما سرمایه گذارنی قوی نبوده‌اند که بتوانند براساس ضوابط محیط زیستی، پروژه مهمی را  در آنجا اجرایی کنند.

معاون گردشگری کرمانشاه تصریح کرد: از  آنجایی که چالابه منطقه‌ای تاریخی و طبیعی است، لذا ما نیز با محیط زیست موافق هستیم که باید پروژه گردشگری که در این منطقه ایجاد می شود، مطابق با استانداردهای محیط زیستی باشد.

وی ادامه داد: براین اساس، به نظر می رسد که اجرای پروژه‌ای همچون تله کابین به جای ساخت سازه های سنگین می تواند در این منطقه منطقی‌تر باشد، کما اینکه ما نیز به شهرداری کرمانشاه پیشنهاد دادیم که پروژه تله کابین خود را به جای تاق بستان در چالابه احداث کنند.

امیری با بیان اینکه در حال حاضر تعاملات خوبی بین میراث فرهنگی و محیط زیست برای تبدیل چالابه به قطب گردشگری وجود دارد، عنوان کرد: هم اکنون یک سرمایه گذار قدرتمند برای چالابه پای کار آمده که امیدواریم با تعامل و همکاری بین میراث فرهنگی و  محیط زیست، بتوانیم پروژه های گردشگری را در چالابه ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: اوایل امسال هم معاون اول رئیس جمهور طی ابلاغیه‌ای به استان، بر لزوم همکاری میراث فرهنگی و محیط زیست برای واگذاری چالابه به سرمایه گذاران بخش خصوصی طبق ضوابط محیط زیستی تاکید کرده بود.

وی در ادامه گفت: علاوه بر چالابه، منطقه قراویز با حدود سه هزار راس آهو و نیز تالاب هشیلان به عنوان اتراقگاه پرندگان مهاجر از دیگر مناطق تحت حفاظت محیط زیست هستند که می توانیم با تعامل با این سازمان زمینه بازدید تورهای تخصصی گردشگری را  از آنها فراهم کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۸ ۱۲:۲۸

بهترین جا برای این تله کابین ویس قرنی است. منتها سودجویی شهرداری کرماشان که میخواهد آن را جزو درآمدهای خود قرار دهد و تاقوسان را قربانی سودجویی خودش بکند مانع از مکانیابی درست این پروژه است. چالابه هم منطقه حفاظت شده است و اجرای چنین پروژه ای در آن کار درستی نیست. اما ویس قرنی هم منطقه ای توریستی و پررفت و آمد است و هم به دلیل سایت پاراگلایدر به چنین پروژه ای هم نیاز دارد. با اجرای تله کابین در ویس قرنی، با یک تیر چند نشان بزنید: هم سایت پاراگلایدر را تقویت کنید، هم جمعیت بیشتری را به آنجا بیاورید و تله کابین را در آنجا اجرا کنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۰۰:۲۱

اتفاقا بهترین جا همان چالابه است ،هم مرتفع تر و هم طبیعتی زیبا و چشم نواز تر از طاقبستان دارد و بار ترافیک گردشگری را به خارج شهر و محیط تفریحی گسترده آی ایجاد می شود

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۰۶:۳۹

دست مردم اهل تفریح و کاسبان مختلف و هم رقم به چالابه هم برسه به کلی نابود میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۰۸:۰۲

آقا اینقد دست تو محیط زیست نبرید چیز زیادی از طبیعت زیبای قدیم کرمانشاه نمانده