• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402090805305
  • خبرنگار : 50295

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

صنوبر گونه غالب تولید شده در نهالستان کوشکن زنجان است

صنوبر گونه غالب تولید شده در نهالستان کوشکن زنجان است

ایسنا/زنجان رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: بیش از ۵۰ درصد جنگل‌های طبیعی استان زنجان در شهرستان طارم واقع شده‌ و گونه غالب این جنگل‌ها گونه مقاوم اُرس، پنه، زالزالک و بلوط است.

مجید معانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جنگل‌های استان زنجان در ناحیه رویشی ایران تورانی قرار دارد. استان زنجان حدود ۷۳ هزار هکتار جنگل دارد که بیشتر این جنگل‌ها در شمال و جنوب رودخانه قرل‌اوزن در شهرستان طارم واقع شده‌ است.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد جنگل‌های طبیعی استان زنجان در شهرستان طارم واقع شده‌اند و گونه غالب این جنگل‌ها گونه مقاوم اُرس، پنه، زالزالک و بلوط است. باتوجه به اینکه بیشتر جنگل‌های طبیعی در شهرستان طارم قرار دارند بیشتر برنامه‌های توسعه‌ای جنگل نیز در شهرستان طارم اجرا می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: درحال حاضر در اولین سال طرح کاشت یک میلیارد درخت قرار داریم و پروژه‌های این طرح نیز در چند قالب تقسیم‌بندی شده‌اند که اولین پروژه پویش مردمی "صبح زیتون" است که در وسعت یک هکتار در حال انجام است.

معانی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های توسعه‌ای جنگل‌ها در استان زنجان می‌توان به توسعه جنگل در منطقه باکلور در حدود ۲۰۰ هکتار اشاره کرد که درحال انجام کار هستیم و گونه غالب این منطقه نیز اُرس است. کشت و توسعه جنگل با بذر نیز از ۱۱ آذرماه شروع خواهد شد.

وی با اشاره به شروع پروژه منطقه گاوازنگ به مساحت ۴ هکتار در آذرماه، بیان کرد: در راستای اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که در کشور درحال اجرا است، تولید نهال در نهالستان کوشکن از آذرماه سال ۱۴۰۱ در زنجان شروع شده و حدود سه‌ و نیم میلیون اصله نهال در این نهالستان با بیش از ۱۶ گونه تا اسفندماه ۱۴۰۲ تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. البته بیشتر تولید، گونه صنوبر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha