• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090805311
  • خبرنگار : 50405

رئیس پارک علم و فناوری خراسان:

هدف نمایشگاه هفته پژوهش، مردمی‌سازی فناوری است

هدف نمایشگاه هفته پژوهش، مردمی‌سازی فناوری است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس پارک علم و فناوری خراسان در آستانه آغاز به کار نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان تاکید کرد که امسال رویکرد این نمایشگاه متفاوت تر از سال‌های گذشته است و یکی از اهداف آن مردمی‌سازی فناوری است.

مسعود میرزایی شهرابی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان در یادداشتی به مناسبت فرارسیدن هفته پژوهش که در اختیار ایسنا قرار داده، نوشته است:

امسال نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی در تاریخ ۹ الی ۱۲ آذرماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد (سالن عطار) برگزار خواهد شد. از حدود ۴ ماه گذشته جلسات متعددی در سطح استان با کلیه کنشگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری استان اعم از دانشگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز رشد و موسسات تحقیقاتی و فناوری برگزار شده و رویکرد نمایشگاه امسال متفاوت از گذشته خواهد بود.

این نمایشگاه در حدود ۱۰۰۰ متر مربع به صورت متمرکز به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان استان در حوزه‌های مختلف اختصاص یافته تا در قالب غرفه و کانتر، محصولات و دستاوردهای خود را ارائه کنند. حضور شرکت‌های استان در کنار هم امکان شبکه‌سازی فعالانه در ایام نمایشگاه را فراهم خواهد نمود و به طور ویژه، ۴۰ شرکت فعال فناور در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با همکاری مشترک پارک علم و فناوری خراسان، مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی و دهکده کشاورزی، در کنار هم دستاوردهای خود را عرضه می‌نمایند.

از سوی دیگر اعضای ستاد زیست‌بوم نوآوری و فناوری استان در یک پاویون مشترک و در کنار هم حضور خواهند داشت. در این پاویون که به اسم "زیست‌بوم نوآوری شرق کشور" نامگذاری شده، غرفه‌های پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه و پارک فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد مشهد، جهاد دانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پارک فاوا، دانشگاه پیام نور و دانشگاه خیام حضور خواهد داشت.

همچنین با هدف به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضا در حاشیه نمایشگاه، برش استانی رویداد تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) با همراهی شورای عتف برگزار خواهد شد.  در این رویداد نیازهای ارگان‌های دولتی، صنایع و بخش خصوصی ارائه و طرح‌های فناوران و نوآوران جهت رفع این نیازها عرضه خواهد شد و ان‌شاءالله منجر به انعقاد تفاهمنامه‌ها و قراردادهایی در حوزه‌های مختلف خواهد شد.  سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله فنی‌وحرفه‌ای استان، آموزش‌وپرورش استان، حوزه علمیه، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، بنیاد نخبگان استان و ... نیز در نمایشگاه حضور فعال خواهند داشت.

یکی از اهداف ما در برگزاری این نمایشگاه ایجاد شور و امید در جوانان و نوجوانان و مردمی‌سازی فناوری است. لذا در تعامل با نهادهای مسئول پذیرای بازدیدکنندگان از تمام اقشار اجتماع در این نمایشگاه خواهیم بود. این اطمینان را داریم که حوزه فناوری می‌تواند در ایجاد امید و تقویت باور نسل جوان کشور بسیار موثر باشد. لذا از تمام آحاد جامعه جهت حضور در این نمایشگاه و آشنایی با دستاوردهای پژوهش و فناوری استان دعوت می‌شود.  

هدف نمایشگاه هفته پژوهش، مردمی‌سازی فناوری است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha