• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402090805438
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک کارگردان خبر داد

اکران فیلم «سگ‌کش» در سینما انقلاب اردبیل

اکران فیلم «سگ‌کش» در سینما انقلاب اردبیل

ایسنا/اردبیل کارگردان اردبیلی از اکران اولین ساخته بلند خود در سینما انقلاب اردبیل خبر داد و گفت: تجربه ساخت این فیلم تجربه بزرگی برای او بود.

حسین نصیری در گفت‌وگو با ایسنا از اکران فیلم بلند خود با عنوان سگ‌کش در سینما انقلاب اردبیل خبر داد و گفت: این فیلم از طریق گروه هنر و تجربه استان اکران می‌شود.

عضو انجمن سینمای جوانان استان اردبیل ادامه داد: تاکنون ۹ فیلم کوتاه داستانی کار کرده است و این فیلم اولین تجربه فیلم بلند او می باشد.

نصیری افزود: فیلم سگ کش با موضوعات دینی و محیط زیستی در ۷۶ دقیقه با عوامل بومی و سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان اردبیل تولید شده است.

کارگردان اردبیلی ضمن اشاره به اینکه اولین اکران فیلمش در اردبیل در سینما هنر و تجربه بوده است، عنوان کرد: اکران مرحله ای و استان به استان خواهیم داشت و عمده نمایش فیلم در استانهای ترک زبان خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روزهای اول اکران فیلم سگ کش رکورد گیشه فروش شکسته شد، اظهار کرد: ۴۰۰ مخاطب تاکنون این فیلم را دیده اند و تلاش می کنیم فیلم بومی سک گش در سطح کشور نیز دیده شود.

نصیری ضمن اشاره به اینکه بعد از نمایش فیلم در تعدادی از استانها، پخش جهانی فیلم را نیز آغاز خواهیم کرد، بیان کرد: رحیم نوروزی، حسین عابدینی، صبا جلیل آقازاده، جعفر خدابنده لو، ولایت خوبدل، مرتضی نوری، امیرحسین منتظرعلیه، آذر یاری، اکرم علمدار، صالحه زهره وند، جلال محمدلو، بهروز بخت آور و امیرمهدی نصیری از بازیگران فیلم سک گش بوده اند.

وی عنوان کرد: یوسف شهبازی رازلیقی، علی کاظمی مقدم، رافنه حسنعلی عراق، مرتضی نوری و حسین نصیری سرمایه گذاران فیلم بوده اند و همچنین اسدالله نصیری مدیرتولید، محبوب شکرزاده مدیر فیلمبرداری و محسن دهقان نژاد فیلمبردار، حسن سلمانی صدابردار، قرآنی تدوینگر و جمال سیدحاتمی  مشاور کارگردان در این فیلم بلند بوده اند.

این هنرمند اردبیلی ضمن قدردانی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به جهت ایجاد زمینه اکران فیلم در سینما انقلاب اردبیل، اضافه کرد: انتظار داریم مدیران سایر دستگاههای متولی فرهنگ و هنر استان زمینه تماشای حداکثری فیلم را در سطح استان فراهم نمایند.

اکران فیلم سک گش در سینما انقلاب اردبیل

نصیری در رابطه با داستان این فیلم گفت: در روستای دور افتاده ای سگ کشی می‌شود و همچنین بیماری خاصی شیوع پیدا کرده و روحانی جوانی در مظان اتهام اهالی روستا قرار میگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تجربه ساخت فیلم سک گش، تجربه بزرگی برای من بود و با استفاده از این تجربه میتوانم فیلم های دیگری را کارگردانی کنم.

این هنرمند در پایان سخنان خود افزود: استان اردبیل دارای هنرمندان و جوانان مستعدی است که دیوارشان کوتاه است و نیازمند حمایت مدیران استانی می باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha