• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402090805562
  • خبرنگار : 50160

سرپرست بهزیستی استان زنجان:

۱۸ هزار فرد دارای معلولیت در زنجان خدمات می‌گیرند

۱۸ هزار فرد دارای معلولیت در زنجان خدمات می‌گیرند

ایسنا/زنجان سرپرست بهزیستی استان زنجان گفت: نزدیک به ۱۸ هزار نفر از افراد دارای معلولیت از ۶۶ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه‌روزی، ویزیت در خانه و مرکز مراقبت در خانه و کلینیک مددکاری و موسسه‌های مردم‌نهاد در حوزه معلولان و توانبخشی، خدمات می‌گیرند.

روح‌الله خدابنده‌لو امروز (چهارشنبه، هشتم آذر ماه) در بازدید از جهاد دانشگاهی استان زنجان و دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: اکنون در حوزه توانبخشی استان زنجان بیش از ۲۰ هزار پرونده معلولیت ثبت‌شده تحت حمایت سازمان وجود دارد و بیش از ۱۶ هزار خانوار از افراد دارای معلولیت، مستمری‌بگیر سازمان هستند.

وی با اشاره به حمایت بهزیستی از ۳۴۶ فرد معلول ضایعه نخاعی، ادامه داد: به این افراد خدمات ویژه مانند خدمات توان‌پزشکی، حق پرستاری و ... داده می‌شود. بیش از ۱۴۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت  شدید و خیلی شدید نیز خدمات مددکاری و کمک‌هزینه حق پرستاری به مبلغ دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان ماهانه دریافت می‌کنند.

خدابنده‌لو تعداد مددجویان نگهداری‌شده در مراکز شبانه‌روزی را ۷۸۹ نفر اعلام و بیان کرد: به ازای هر توان‌خواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی، براساس درجه ارزشیابی مرکز و به‌صورت ماهانه، مبلغی به‌عنوان کمک‌هزینه پرداخت می‌شود.

او درباره توزیع وسایل کمک‌توانبخشی در میان مددجویان، گفت: در شش‌ماه نخست سال، بیش از یک هزار نفر از افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی، از لوازم کمک‌توانبخشی شامل لوازم بهداشتی، ویلچر، سمعک، باتری سمعک، عصای نابینایان، ارتز و پروتز، دستگیره کمکی، تشک مواج و ... استفاده کردند.

خدابنده‌لو درباره مناسب‌سازی شهری نیز توضیح داد: مناسب‌سازی محیط شهری یکی از مؤلفه‌های حقوق شهروندی است؛ مناسب‌سازی معابر شهری مطالبه بحق افراد دارای معلولیت است. هر چند اقدامات انجام‌شده و در دست انجام به‌صورت کامل نمی‌تواند خواست افراد دارای معلولیت را برآورده کند، اما راهی که آغاز شده است و همکاری ایجادشده نتایج درخوری خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha