• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090805581
  • خبرنگار : 50107

دبیر علمی کنگره سراسری جراحان خراسان:

مهمترین بخش درمان به شکل‌گیری رابطه مناسب بین پزشک و بیمار پیوند خورده است

مهمترین بخش درمان به شکل‌گیری رابطه مناسب بین پزشک و بیمار پیوند خورده است

ایسنا/خراسان رضوی دبیر علمی کنگره سراسری جراحان خراسان گفت: در مبانی درمانی جدید نقش مشارکت بیمار در روند درمان و انتخاب مسیر درمان بسیار پررنگ و حائز اهمیت بوده و مهمترین بخش درمان به شکل‌گیری همین رابطه مناسب بین پزشک و بیمار پیوند خورده است.

سید محمد معتمد الشریعتی امروز ۸ آذرماه، در افتتاحیه کنگره سراسری جراحان خراسان که در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در مبانی درمانی جدید نقش مشارکت بیمار در روند درمان و انتخاب مسیر درمان بسیار پررنگ و حائز اهمیت است.

وی افزود: گزافه نیست که حتی بگوییم مهمترین بخش درمان به شکل‌گیری همین رابطه مناسب بین پزشک و بیمار پیوند خورده، به همین دلیل کنگره سراسری جامعه جراحان امسال با عنوان آگاهی‌بخشی و آماده‌سازی بیمار قبل و بعد از اعمال جراحی اختصاص پیدا کرده و به موضوع رابطه بین پزشک و بیمار می‌پردازد.

دبیر علمی کنگره سراسری جراحان خراسان بیان کرد: ارتباط پزشک و بیمار زوایای مختلفی دارد که انتخاب پزشک برای درمان، انتخاب آگاهانه روش درمان، تاثیرگذاری روند درمان، مسیر بهبودی بیمار و... را شامل می‌شود. در این مسیر توجه به زمینه اقتصادی و اجتماعی بیمار نیز بسیار مهم است.

معتمد الشریعتی عنوان کرد: مباحثی چون تبلیغات در حوزه پزشکی، توریسم سلامت، نقش و جایگاه رضایت آگاهانه بیمار، نحوه بیان اخبار بد به بیمار و نحوه برقراری و تعامل با خانواده بیمار در مسیر درمان از سایر موضوعات این کنگره است.

این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: جامعه جراحان خراسان پس از یک دوره فطرت چهار ساله که کرونا علت آن بود، کنگره سراسری سالیانه جراحی خراسان را مجددا امسال با حضور بیش از ۴۰۰ پزشک جراح در رشته‌های تخصصی مختلف و همچنین جراحان سرطان از سراسر کشور از ۸ آذرماه به مدت سه روز در مشهد برگزار کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha