• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402090805586
  • خبرنگار : 50035

حاجی‌بابایی:

همدان ۲۰۰ هکتار بندرخشک در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خواهد داشت

همدان ۲۰۰ هکتار بندرخشک در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خواهد داشت
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس اعلام کرد: همدان بندر ندارد اما ۲۰۰ هکتار بندرخشک در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد خواهد داشت.

حمیدرضا حاجی‌بابایی چهارشنبه ۸ آذر در همایش روز صنعت بیمه در استان همدان، مردم را بزرگترین و مهمترین عامل و مؤلفه اقتدار یک حاکمیت برشمرد و اظهار کرد: جامعه مرفه در امنیت جامعه‌ای است که هیچ بیمی برای هیچ قسمت از زندگی خود ندارد که ما با این موضوع فاصله زیادی داریم البته گام‌های زیادی برداشته و کارهای بزرگی انجام شده اما با جامعه آرمانی فاصله بسیار است.

وی با بیان اینکه در بحث بیمه نه تنها دولت و حاکمیت بلکه مردم هم باید ورود کنند و تعریف مشترکی بین دولت و مردم به وجود بیاید و جامعه طوری اداره شود که هیچ کس بیمی از اتفاقی نداشته باشد، تصریح کرد: در صنعت بیمه به همت همه گام‌های خوبی برداشته شده و پیشرفت‌های داشته‌ایم اما به‌روزرسانی اقتصاد و زندگی مردم ایجاب می‌کند که ما هر روز سرعتمان را افزایش دهیم و این امر باید به صورت روزانه رقم بخورد.

حاجی‌بابایی ادامه داد: امروز ما دیگر نمی‌توانیم برنامه آن هم از نو پنج ساله داشته باشیم، برنامه در دنیا در حال منسوخ شدن است چراکه می‌شود برای پنج سال آینده فکر کرد و برنامه داشت بنابراین باید آینده‌نگری کرد.

وی اضافه کرد: شتاب اقتصادی و سیاسی و در مجموع شتاب در زمینه‌های گوناگون آنقدر بالا رفته که باید به روز و با دقت برنامه‌ریزی کرد و برنامه‌های یک روزه، یک هفته‌ای یک ماهه و یک‌ساله داشت چراکه سیاستگذاری‌ها چند گام بالاتر از ما در حال حرکت هستند و باید سرعت تصمیم‌گیری‌هایمان را بالا ببریم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همدان استان آماده‌ای است و از بیمه درخواست داریم محوریت دیگری برای آینده همدان تعریف کند، به نمونه‌ای از توسعه استان اشاره کرد و یادآور شد: نمونه‌ای از پیشرفت خطوط ریلی را مطرح می‌کنم تا بدانید ۱۰ سال آینده چه اتفاقی در استان همدان رقم خواهد خورد؛ ما راه‌آهن تهران- همدان- سنندج- مرز باشماق، راه‌آهن تهران- همدان- ملایر- کرمانشاه- مرز خسروری، راه‌آهن تهران- همدان- کرمانشاه- ایلام و راه‌آهن تهران- همدان- ملایر- بروجرد- خرم‌آباد و اتصال به جنوب را داریم که اینها ۹۰ درصدش افتتاح شده و ۱۰ درصد آن باقیمانده است در ضمن راه‌آهن تهران- همدان- بیجار- زنجان و تبریز نیز شروع شده است.

وی با تأکید بر اینکه استان همدان کریدور اساسی تمام استان‌های شمالی به سمت بندر امام خمینی(ره) است، یادآور شد: ۶۰-۷۰ درصد این نقش تحقق پیدا کرده و ۳۰ درصد دیگر بین پنج تا هفت سال آینده محقق خواهد شد.

حاجی‌بابایی در ادامه مطرح کرد: همدان بندر ندارد اما ۲۰۰ هکتار بندرخشک در منطقه ویژه اقتصادی خواهد داشت، یعنی انبار توزیع تمام امکانات استان‌های گوناگون از طریق این استان شکل خواهد گرفت بنابراین نیاز به یک محوریت در تمام زمینه‌ها برای برقراری بیمه‌های گوناگون در استان همدان به عنوان مرکز استراتژیک داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha