• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۹
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402090805861
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد

آفرودسواری مانع از رویش مراتع / منابع طبیعی استان اردبیل گسترده است

آفرودسواری مانع از رویش مراتع / منابع طبیعی استان اردبیل گسترده است

ایسنا/اردبیل معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری استان آفرودسواری را مانع از رویش مراتع طبیعی توصیف کرد و گفت:منابع طبیعی استان گسترده است و نیروی انسانی و مسایل نقلیه پاسخگوی حفاظت از آن نمی باشد.

احمد ابراهیم زاده ۸ آذر در گفتگو با ایسنا با بیان اینکه خودروهای آفرود آسیب فراوانی به طبیعت و مراتع وارد می کند، افزود: آفرودسواری در جنگل و مراتع طبیعی ممنوع می باشد.

وی ادامه داد: در برخی مناطق دوربین هایی برای پایش منابع طبیعی کارگزاری شده و همچنین گشت های شبانه روزی یگان حفاظت منابع طبیعی فعال می باشد.

این مقام مسئول استانی اظهار کرد: گستردگی مناطبع طبیعی استان اردبیل بالا است و نیروی انسانی و وسایل نقلیه کافی در اختیار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان وجود ندارد.

ابراهیم زاده اضافه کرد: حفاظت از منابع طبیعی با گماشتن مأمور و بصورت فیزیکی پاسخگو نیست و در این زمینه فرهنگ سازی های لازم باید انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ردپای لاستیک آفرودسواران مانع از رشد مرتع می شود، از عموم مردم و رانندگان خودروهای آفرود خواست از مراجعه به جنگل ها و منابع طبیعی استان با خودروهای آفرود اجتناب نمایند و در حفظ درختان و مراتع کوشا باشند و رد و تخریب از خودروهایشان بر چمن و پوشش مرتعی و گیاهی طبیعت نگذارند.

استان اردبیل در مسیر ترانزیت قاچاق چوب آلات استانهای شمال کشور به مقصد ترکیه قرار دارد

معاون فنی منابع طبیعی استان تصریح کرد: متأسفانه استان اردبیل در مسیر ترانزیت قاچاق چوب آلات استانهای شمال کشور به مقصد ترکیه قرار دارد و برای مقابله با قاچاقچیان نیازمند نیروی انسانی با تجیهزات لازم هستیم.

ابراهیم زاده ضمن اشاره به تلاش های شبانه روزی مأموران حفاظت از منابع طبیعی، بیان کرد: مأموران منابع طبیعی استان جزو ضابطین عام دادگستری می باشند و با لباس های فرم مشخص مجهز به سلاح هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha