• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402090805864
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

اتوبوس حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

اتوبوس حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده است اخبار مختلفی نظیر توقیف اتوبوس حامل کالای قاچاق، کشف موتورسیلکت‌های سرقتی و همچنین کشف احشام قاچاق به چشم می‌خورد.

فرمانده انتظامی کازرون امروز، ۸ آذرماه از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: مأموران انتظامی پاسگاه‌های کنارتخته و کمارج شهرستان کازرون، هنگام کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

اسماعیل زراعتیان ادامه داد: در بازرسی از این اتوبوس، تعداد زیادی کالای قاچاق شامل پوشاک، لوازم آشپزخانه، لوازم خانگی و لوازم جانبی خودرو کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با اشاره به دستگیری یک متهم در این خصوص، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی و دستگیری سارق در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح عملیاتی تشدید مبارزه با سرقت، ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ با اشراف اطلاعاتی، موفق به شناسایی سارق حرفه‌ای وسایل نقلیه در این شهرستان شدند.

علیرضا نوشاد افزود: با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه متهم شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد که در تحقیقات پلیس به سرقت ۵ دستگاه موتورسیکلت مسروقه اعتراف کرد.

وی بیان کرد: در ادامه این عملیات ماموران موفق شدند موتورسیکلت‌های مسروقه را که متهم آن‌ها را در نقاط مختلفی از شهرستان مخفی کرده بود و قصد داشتند با تغییر قطعات اصلی آنها را به فروش برساند، کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب در پایان با اشاره به اینکه رعایت نکات ایمنی و هشدارهای انتظامی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از سرقت به شمار می‌رود، گفت: سهل‌انگاری مالکان وسایل نقلیه و عدم رعایت نکات امنیتی از عوامل زمینه‎ساز سرقت است و شهروندان هشدارهای پلیس را جدی بگیرند.

کشف احشام قاچاق در مهر

فرمانده انتظامی مهر از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل ۱۸ رأس احشام قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران انتظامی بخش گله‌دار هنگام گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک دستگاه وانت پراید حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

بهادر رزمجویی تصریح کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد این خودرو حامل ۱۸ رأس گوسفند قاچاق است که در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مهر گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق احشام با ۷ فقره سرقت در آباده دستگیر شد

فرمانده انتظامی آباده از دستگیری سارق احشام و کشف ۷ فقره سرقت خبر داد و بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در حوزه شهرستان آباده، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سیدابوالفضل مسعودی افزود: ماموران با تحقیقات پلیسی وگشت‌زنی‌های هدفمند موفق شدند یک سارق حرفه‌ای را در این خصوص شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه سارق در بازجویی‌های اولیه به ۷ فقره سرقت گوسفند اقرار کرد، بیان کرد: سارق تحویل مرجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha