• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090805905
  • خبرنگار : 50555

رییس مجلس شورای اسلامی:

شهید حمیدرضا الداغی تجلی شهامت و رشادت بود

شهید حمیدرضا الداغی تجلی شهامت و رشادت بود

ایسنا/خراسان رضوی رییس مجلس شورای اسلامی، شهید حمیدرضا الداغی را تجلی شهامت و رشادت دانست.

محمدباقر قالیباف در پیامی که همزمان با آیین پایانی جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت در تالار شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری قرائت شد، آورده است: «شهید حمیدرضا الداغی تجلی شهامت و رشادت بود که با تیغ کینه و حمله وحشیانه اشرار مواجه گشت و به الگویی درخشان و ماندگار از یک جوان مسلمان ایرانی تبدیل و نامش در دفتر افتخارات این آب و خاک جاودانه شد.

 دیار سربداران با مردمانی سلحشور و متدین در تمامی عرصه‌های حق‌طلبی و آزادی‌خواهی با رشادت و هوشیاری حضوری مثال‌زدنی داشته و همواره در جانبداری و حمایت از آرمان‌های انقلاب و نظام ثابت قدم و استوار بوده است.

 مردم خداجوی سبزوار، پرورش یافته مکتب اسلام و شعائر اهل بیت(ع) هستند و با درک و درایت از معارف دینی همواره به تکالیف و فرائض شرعی و انسانی خویش عمل نموده و حافظان مخلص و مجاهدان غیرتمند در پاسداری از حیثیت و اقتدار ملت شریف ایران هستند.

شهید سرافراز حمیدرضا الداغی از جوانان غیور و پاکباخته شهر شهیدپرور سبزوار بود که با حماسه آفرینی، واژه غیرت را معنا بخشید. شهید الداغی با درک و شناخت از معرفت دینی و در راه دفاع از ارزش‌های جامعه با غیرت و تعصب به وظیفه خویش عمل کرد.

این شهید بزرگوار تجلی شهامت و رشادت بود که با تیغ کینه و حمله وحشیانه اشرار مواجه گشت و به الگویی درخشان و ماندگار از یک جوان مسلمان ایرانی تبدیل و نامش در دفتر افتخارات این آب و خاک جاودانه شد.

با گرامیداشت یاد و خاطره فرزندان حماسه‌ساز و مدافعان غیرت و امنیت کشور و تجلیل از شهید والامقام حمیدرضا الداغی و صبر و بردباری خانواده محترم این شهید عزیز، امیدوارم انوار تابناک فضائل و معارف شهیدان همواره درخشان و فروزان باشد.»

دبیر اجرایی این جشنواره در ادامه اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت با رویکرد شعر و رویداد رسانه‌ای با مشارکت نهادهای فرهنگی سبزوار و ۳۰ دانشگاه کشور در تالار استاد شریعتی برپا شده است.

موسی حکیمی صدر افزود: مضامین اصلی این جشنواره، غیرت و مفاهیم نزدیک به عفاف و حجاب است که آثار هنری مختلفی در این قالب به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با تأکید بر ارسال ۲۰۲ اثر هنری در حوزه‌های مختلف شعر، ادبیات داستانی، نقاشی، پوستر و پادکست به این جشنواره، تصریح کرد: در بخش شعر ۱۱۷ اثر، رسانه ۶۰ اثر و بخش آزاد ۲۵ اثر به جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت ارسال شده که ۱۵ داور فرهنگی شاخص کار داوری آثار را در بخش‌های مختلف جشنواره بر عهده داشته‌اند.

دبیر این جشنواره و مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه حکیم سبزواری خاطرنشان کرد: قدردانی از آثار برگزیده با حضور خانواده شهید الداغی و برخی چهره‌های فرهنگی کشور و حضور بر مزار شهید برخی از برنامه‌های این جشنواره است.

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ملی دانشگاهی شهید غیرت، حمیدرضا الداغی صبح روز چهارشنبه هشتم آذرماه در سبزوار و به میزبانی دانشگاه حکیم سبزواری با حضور مسئولان جامعه دانشگاهی و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

در ادامه این مراسم نیز شبکه تلوبیونی سربداران (تلویزیونی اینترنتی) با حضور مسئولان صدا و سیما، خانواده شهید الداغی، نمایندگان و جمعی از مسئولان محلی در آیین اختتامیه جشنواره شهید غیرت به طور رسمی راه‌اندازی شد.

این شبکه تلوبیونی اولین شبکه شهرستانی غیر مرکز استان در کشور است که با رویکرد هویت بخشی بیشتر این منطقه در مسیر اهداف انقلاب اسلامی فعال شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha