• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402090806005
  • خبرنگار : 50300

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان عنوان کرد

آمادگی دانشگاه کشاورزی خوزستان در تولید ثروت از منابع طبیعی

آمادگی دانشگاه کشاورزی خوزستان در تولید ثروت از منابع طبیعی

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های منابع طبیعی کشور، گفت: ما در دانشگاه کشاورزی خوزستان آماده هستیم در تولید و خلق ثروت در زراعت چوب کمک کنیم زیرا هر فعالیتی نیاز به یک چرخه علمی دارد که می‌توان آن را ایجاد کرد.

جمال فیاضی در همایش ملی زراعت چوب که امروز (۸ آذرماه) در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد، با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در استان خوزستان، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های جغرافیای خاص کشور، با مدیریت صحیح می‌توان اشتغال و ثروت فراوانی ایجاد کرد. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: همه ما به امینت غذایی، اهمیت و چالش‌های آن توجه خاصی داریم؛ ریشه امنیت غذایی، در پدیده ساده فتوسنتز است و اگر بتوانیم بهره‌وری فتوسنتز را افزایش دهیم مطمئنا می‌توانیم ثروت‌آفرینی کنیم.

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به فرصت‌های ایجاد شده از طریق زراعت چوب  گفت: زراعت چوب در وهله اول، فرصتی برای تولید چوب است و در وهله دوم در مباحثی از جمله صنایع جانبی، فرآورده گیاهی، دارویی، عصاره، اسانس و حتی در تولید اکسیژن اهمیت دارد. همچنین می‌تواند آوردی به میزان ۵ هزار میلیارد تومان برای زنبورداری و تولید عسل داشته باشد.

فیاضی یادآور شد: خوزستان جلگه‌ای آبرفتی با آب فراوان است و بین کوه و دریا قرار دارد. کل ایران از هلال سبز شمال که با صنوبر تا زاگرس که با بلوط پوشیده شده است، می‌تواند ثروت‌آفرینی کند. در جلگه خوزستان درخت اکالیپتوس مطرح و ظرفیت کشورمان است. ما در دانشگاه کشاورزی خوزستان آماده هستیم در تولید و خلق ثروت در زراعت چوب کمک کنیم. زیرا هر فعالیتی نیاز به یک چرخه علمی دارد که می‌توان آن را ایجاد کرد و امیدواریم در مدت زمان کوتاه بتوانیم نتایج آن را ببینیم. صنعت در این فضا برای ما اهمیت دار زیرا تکمیل‌کننده این زنجیره است. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۰۹:۲۹

اگر می شود و می توانید بسم الله شو رسانه ای برای چی؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۵ ۱۶:۱۸

دانشگاه محل تحقیق است نه محل تجارت