• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402090806102
  • خبرنگار : 71659

ناوگان پنجم آمریکا: ناوگروه آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس در حال حرکت است

ناوگان پنجم آمریکا: ناوگروه آیزنهاور در آب‌های خلیج فارس در حال حرکت است

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا از حرکت ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های بین‌المللی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرمانده ناوگان پنجم آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که ناوگروه ضربتی آیزنهاور در آب‌های بین المللی خلیج فارس در حال حرکت است.

وی با ادعای اینکه رفتار ایران در منطقه «بی‌ثبات‌کننده، غیرحرفه‌ای و غیرمسئولانه» است، تأکید کرد که این رفتارها جان آمریکایی‌ها را تهدید می‌کند و باید متوقف شود.

فرمانده ناوگان پنجم آمریکا ادعا کرد که دیروز یک پهپاد ایرانی به صورت «غیرحرفه ای و غیرایمن» در نزدیکی ناو هواپیمابر آیزنهاور پرواز کرد.

وی مدعی شد که این پهپاد ایرانی باوجود هشدارها تا ۱۵۰۰ متری ناو هواپیمابر آیزنهاور نزدیک شد.

روز دوشنبه هم فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از عبور ناوگروه ضربتی آیزنهاور از تنگه هرمز و ورود به آب‌های خلیج فارس برای «حمایت از الزامات سنتکام در سراسر منطقه و تضمین آزادی ناوبری در آب‌راه‌های بین‌المللی» خبر داد.

سنتکام در صفحه فارسی خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «ناو هواپیمابر آیزنهاور توسط رزمناو دریای فیلیپین با موشک‌های هدایت‌شونده، ناوشکن گراولی با موشکهای هدایت‌شونده (DDG ۱۰۷) و ناوشکن یواس‌اس استتم (DDG ۶۳) و کشتی جنگی فریگا لانگدوک (D ۶۵۳) فرانسوی همراهی می‌شود».

سردار تنگسیری اظهار کرد که نیروی دریایی ایران هنگام رویارویی رزم‌ناو آمریکایی با قایق‌های نظامی سپاه پاسداران، چند پهپاد را به سمت آن فرستاد که باعث شد ناو آمریکایی مجبور به حرکت به سمت جنوب خلیج فارس و فرود آوردن هلی‌کوپترهایش شود.

وی تاکید کرد که آمریکا به خوبی می‌داند نیروهای ایران به دقت تحرک نیروهای آن را در خلیج فارس رصد می‌کنند، منطقه را تحت کنترل دارند و نیروی دریایی سپاه پاسداران به راحتی می‌تواند این ناو هواپیمابر آمریکا را با موشک‌ها و پهپادها هدف قرار دهد.

ارتش ایران نیز روز سه‌شنبه تصویری از نظارت بر ناو هواپیمابر آمریکایی «USS Dwight D. Eisenhower» و کشتی‌های همراه آن هنگام عبور از تنگه هرمز منتشر کرد که توسط پهپادها ضبط شده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۰۱:۴۵

ایکاش این مثلا ابر قدرت جسارتی به خرج میداد و تعرض کوچکی میکرد تا معنی داشته های رو نشده ایران را بچشد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۰۴:۵۶

بهتر بود موقع ورود ناوگان جنگی آمریکا ازتنگه هرمز .تمام عکسهای شهدای هواپیمای مسافربری که آمریکا باموشک زد رونصب میکردید ودرکنارآنها یک مارش نظامی ملایم پخش میکردید .

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۰۷:۲۷

نباید مشخص بشه در خلیج فارس بدنبال چی هستن؟ آیا آزادن بدون دلیل مانور بدن ؟ اگر در خشکی نیرویی به کشوری نزدیک بشه مصداق عمل تجاوز یا حمله نیست؟ قوانین بین المللی مانع ایجاد نمیکنن یا بدون قانون عمل می کنن؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۰۵:۴۱

اونها طبق قوانین بین المللی ودعوت نامه عربهای جنوبی میان. متاسفانه.. ودر ابهای سرزمینی ما نمیان...هرموقع هم نزدیک شدن به ابهای ما سرپوزیشو خوردن..فقط تنگه هرمز در ابهای سرزمینی ماست..که اونهم بین المللی تعریف شده سالهای دور...وعلت ادعای امارات بر سه جزیره ما.. برای اینه که این ابراه اشتراکی بشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۱:۴۳

نباید به راحتی در خلیج فارس ایران آزادانه گشت و گذار کنند سپاه در شرایط کنونی نباید اجازه ورود دهد اگر با قلدری وارد شدند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۲:۳۸

این همه خط و نشان پس چی شد اومدن خلیج فارس مهمونی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۷:۱۲

وای خدا خیلی ترسیدیم حالا باید چه کار کنیم؟

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۰۵:۳۵

کشورا ها دنبال ثبات آسایش امنیت هستن، دیگه گذشت ،دنیا شده دهکده ،کوچک،،پس استعمار و استثمار گران هر غلطی نمیتونن بکنن،،،اونم تو ایران ایران اهل تجاوز نیست ،یعنی شیعه اهل تجاوز نیست اما اجازه تجاوز به کسی نمیده،تا شهادت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۱۹:۳۲

انشاالله که این مهمون ناخونده زود بره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۲۰:۵۱

حضور شان در ابهای خلیج فارس و یک نوع حریم شکنی و جنگ طلبییست کسی نیست که جوابش را بدهد از ان ور دنیا اومدی عرض اندام خاورمیانه با کشتی جنگ مجهز ،چی کار می کنی قدرتی میخواد که جوابش را بدهد حالا داره جولان میده و رعب و ترس ایجاد می می کنه به قولی نفس کش میخواد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۱ ۰۱:۲۳

پس چرانزدیش هی میگیداومدخوب همه فهمیدند اومده اگه راست میگید سریع بزنید نزارید چند روز دیگه چند تا ناو دیگه را میارنداون موقع دیگه نمیشه کاری کرد اگه امروز زدیدخوب اگه نزنید فردا دیراست اونها ما را میزننداین همه خط ونشون کشیدید ما دلمون خوش بود پس چی شد موشکها همه دارند فرسوده میشندولی ماکه چیزی نفهمیدیم حداقل این یکی بزنیدچرا میترسید تا اونه میاندسریع فلفور همه پایگاهشونو بزنید نترسید ماپشتتون هستیم مثل ۸سال دفاع مقدس

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۱ ۰۱:۲۹

اگه من مسئول بودم همون دیروزاین ناوامریکایی راباخاک یکسان میکردم به تلافی هواپیمای مسافربری سال ۶۷که این حرامزاده هازدندو۳۰۰ایرانی زن ومردوبچه های معصوم وبیگناه راشهیدکردند شما بخاطرسیاست شایدیادتون رفته ولی ما هنوز پرپر شدن هموطنامون جلوچشممونه هیچوقت یادمون نمیره بزن