• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۳:۰۸
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402090906124
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

سد سرپری دهدشت در سال ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود

سد سرپری دهدشت در سال ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد سرپری شهر دهدشت با تامین اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان شهریور سال آینده آبگیری می شود.

به گزارش ایسنا، جهانگیر شاهینی روز چهارشنبه هشتم آذر ماه ۱۴۰۲ در بازدید از سد مخزنی سرپری دهدشت افزود: تامین آب کشاورزی ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان، کنترل سیلاب رودخانه بیمنجگان، فراهم کردن امکانات تفریحی و گردشگری و رونق اقتصادی و اشتغال زایی در منطقه از اهداف ساخت سد سرپری است.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ حدود ۶ میلیارد تومان برای این سد هزینه شده و تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار کرد: از اسفند ماه ۱۴۰۱ تاکنون ۳۰ میلیارد تومان در این پروژه آبی هزینه شده و ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با تلاش های صورت گرفته در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار به حوضه آب این استان اختصاص داده شد.

شاهینی تصریح کرد: در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر ۲۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به این استان داده شد که طی یک و نیم سال اخیر حدود ۴۰ درصد از این میزان تخصیص یافت و این در حالی است که طی ۱۰ سال گذشته ۸۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود که ۴۸ درصد آن تخصیص یافت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد به شهرداری‌های این استان اختصاص یافت که این اعتبارات بر اساس جمعیت و پراکندگی تقسیم خواهد شد.

شاهینی از پیمانکاران پروژه‌های عمرانی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست تلاش کنند که پروژه‌های این استان تعطیل نشود تا در زمینه شاخص‌هایی که عقب مانده هستیم، توسعه پیدا کنیم.

سد سرپری دهدشت در سال ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود

آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سد مخزنی سرپری دهدشت طی ۱۱ سال ۲۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که این عدد طی ۱۰ ماه اخیر به ۴۷ درصد رسیده است.

وی افزود: عملیات اجرایی این سد که در سه کیلومتری جاده دهدشت به بهبهان و در مسیل رودخانه «بیمنجگان» بین دو رودخانه روستاهای «سرپری» و «دره لوک» قرار دارد، سال ۱۳۹۰ شروع شده است.

مصلح اظهار کرد: ۵۰ هکتار از زمین‌های مخزن سد نیاز به تملک دارند که ۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: این پروژه ۲۵ ماه تعطیل بود اما با تلاش های صورت گرفته در دولت سیزدهم امیدواریم شهریورماه سال ۱۴۰۳ آبگیری شود.

مصلح تصریح کرد: مراحل اخذ مجوز ماده ۲۳ سد سرپری طی شده است که منتظر اخذ این مجوز هستیم و مجوز زیست محیطی و پدافند غیرعامل گرفته شده است.

سد سرپری دهدشت در سال ۱۴۰۳ آبگیری می‌شود
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha