• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402090906125
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

در کارگاه اجرای پروژه آبرسانی به چهار شهر استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

آبرسانی به چهار شهر و ۳۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر

آبرسانی به چهار شهر و ۳۰۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد از آبرسانی پایدار به چهار شهر و ۳۰۰ روستای این استان از سد کوثر خبر داد.

به گزارش ایسنا، جهانگیر شاهینی چهارشنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۲ در نشستی در کارگاه اجرای پروژه آبرسانی به چهار شهر استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این پروژه آب شرب شهرهای دهدشت، چرام، لنده، سوق و ۳۰۰ روستای این استان را تامین می کند.

وی اظهار کرد: از هر محلی که امکان داشته باشد به حوضه آب استان به خصوص در شهرستان کهگیلویه کمک خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون آب شرب مورد نیاز شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام با جمعیتی بالغ بر ۹۱ هزار نفر در غرب استان کهگیلویه و بویراحمد از منابع آب زیرزمینی و توسط چاه در منطقه چرام و «خنگ خسرو» تامین می‌شود.

شاهینی تصریح کرد: با توجه به روند افزایش جمعیت شهرها و تحت پوشش قرار دادن روستاهای محدوده طرح پیش بینی می‌شود افزایش برداشت آب از منابع زیرزمینی موجود بر آبدهی چشمه‌های دیگر منطقه تاثیر زیاد داشته باشد.

وی ادامه داد: فرصتی به ما مسئولان داده شد که شاید زمان این فرصت طولانی هم نباشد و باید از این فرصت برای خدمت به مردم استفاده کنیم.

همچنین آرش مصلح، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: در طرح آبرسانی به چهار شهر و بیش از ۳۰۰ روستا ۱۷ میلیون متر مکعب از سد کوثر برای ۲۴۰ هزار نفر منتقل خواهد شد.

وی با بیان اینکه طول مسیر این طرح آبرسانی ۲۸ کیلومتر با سه ایستگاه پمپاژ و مخازن ذخیره است، افزود: فاز اول این طرح تاکنون ۶۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مصلح اظهار کرد: در صورت تامین ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار، این پروژه آبرسانی سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: یک مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان برای شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه ساخته شده که در صورت قطعی آب تا ۷۲ ساعت جوابگوی جمعیت این شهر خواهد بود.

همچنین سید حمزه محقق، فرماندار شهرستان کهگیلویه نیز در سخنانی گفت: شهرستان کهگیلویه در زمینه آب نیازمند کار بیشتر است چرا که بسیاری از مشکلات این شهرستان با اجرای طرح‌های آبی حل می‌شود.

وی بیان کرد: شهر دهدشت مرکز این شهرستان مابین دو سد قرار دارد اما هم اکنون مشکل آب دارد که نیازمند توجه بیش از پیش است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha