• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۷:۱۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402090906128
  • خبرنگار : 71603

تداوم کشمش دانشگاهیان آمریکا درباره موضوع جنگ غزه

تداوم کشمش دانشگاهیان آمریکا درباره موضوع جنگ غزه

تضاد بین دانشجویان، کارکنان و اساتید دانشگاه در آمریکا در موضوع غزه موضوعی است که از زمان جنگ ویتنام تاکنون بی‌سابقه است. 

به گزارش ایسنا به نقل از فایننشال تایمز، دانشگاه‌های آمریکا به دنبال راه هایی برای کاهش تنش فضاهای دانشگاهی بر سر غزه هستند. 

این روزها صدها نفر، که اکثر آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند، گرد هم می‌آیند تا با انجام تظاهرات در پردیس دانشگاه کالیفرنیا برکلی، خواستار آتش بس در غزه شوند.

این ماه، روسای دانشگاه‌های استنفورد و کالیفرنیا برکلی که از مهمترین دانشگاه‌های آمریکا و جهان هستند، بیش از اینکه مشغول رقابت با یکدیگر باشند، مشغول بحث در مورد آواهای دفاع از غزه در محوطه دانشگاه‌های خود بودند. 

کارول کریست، مقام ارشد دانشگاه کالیفرنیا برکلی می‌گوید: این روزها ما مقامات دانشگاهی، فقط راجع به مسائل جنگ غزه و تجمع دانشجویان در محوطه دانشگاه صحبت می‌کنیم. او همراه با رهبران آموزش عالی در سراسر ایالات متحده، به دنباه راه‌هایی برای ایجاد تعادل میان آزادی بیان و ایمنی دانشجویان و مدارا نسبت به دیدگاه‌های مختلف است.

یکی دیگر از دانشگاهیان آمریکا می‌گوید: این روزها تضاد میان دانشجویان بیشتر شده، ما هم افرادی را داریم که طرفدار غزه هستند و از طرف دیگر، یهودیانی را داریم که طرفدار اسرائیل هستند. 

قطبی شدن شدید در محوطه دانشگاه نشان دهنده احساسات گسترده در مورد جنگ غزه، در فضای آکادمیک ایالات متحده است. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها بیشتر از مردم سایر کشورهای صنعتی پیشرو نگران این درگیری‌ها هستند. جوانان نیز با حمایت فزاینده از آتش بس توسط اسرائیل نسبت به موضوع فلسطین همدلی بیشتری دارند.

تداوم کشمش دانشگاهیان آمریکا درباره موضوع جنگ غزه

در این میان، رؤسای دانشگاه‌های هاروارد، پنسیلوانیا و مؤسسه فناوری ماساچوست هفته آینده در مورد نگرانی‌ها درباره یهودی‌ستیزی در دانشگاه‌هایشان به کنگره آمریکا فراخوانده شده‌اند.

اخیراً در برکلی، فعالان در یک اقدام اعتراضی، بنر بلندی را با پرچم فلسطین روی برج برجسته ساتر نصب کردند. در استنفورد، پلیس در حال تحقیق در مورد حادثه ای است که علیه یک دانشجوی مسلمان رخ داده است. به گفته پلیس که در حال بررسی این حادثه به عنوان یک جنایت احتمالی ناشی از نفرت است، آخر هفته گذشته نیز سه نفر دیگر در نزدیکی دانشگاه ورمونت در برلینگتون هدف گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

تداوم کشمش دانشگاهیان آمریکا درباره موضوع جنگ غزه

دانشگاه نیویورک و برکلی به اتهام عدم حمایت از دانشجویان یهودی در برابر یهودستیزی مورد شکایت قرار گرفته‌اند و وزارت علوم ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد تبعیض احتمالی علیه پنج کالج دیگر آغاز کرده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha