• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402090906176
  • خبرنگار : 50635

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

آزاداندیشی نباید زیرساخت‌های بنیادین جامعه را مورد هدف قرار دهد

آزاداندیشی نباید زیرساخت‌های بنیادین جامعه را مورد هدف قرار دهد

ایسنا/هرمزگان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، با اشاره به تاثیرات مثبت مناظرات دانشجویی، گفت: آزاداندیشی نباید زیرساخت‌های بنیادین جامعه را مورد هدف قرار دهد.

غلامعلی جاودان امروز (نهم آذرماه)، در دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی، که در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برگزار شد، اظهار کرد: در طول تاریخ همواره اندیشه و تفکر است که بشر را به سمت تکامل سوق داده است و طبیعاتا اختلاف سلیقه‌هایی میان این نگرش‌ها وجود دارد؛ اما مهم این است که بتوانیم با یکدیگر و در کنار هم، گفت و گوی معقول داشته باشیم.

وی، با ذکر این نکته که انقلاب اسلامی برای مقابله با طاغوت درجامعه رخ داد، عنوان کرد: مردم ایران انقلاب کردند که آزادی داشته باشند و از آزادی می‌توان به عنوان مهم‌ترین شعارهای انقلاب اسلامی نام برد و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن نیز آزاداندیشی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، با اشاره به این نکته که کرسی‌های آزاداندیشی ظرفیتی است که بستری برای رشد و تعالی جامعه فراهم می‌کند، بیان کرد: از مجموعه جهاد دانشگاهی قدردانی می‌کنم که بستری را برای آزاداندیشی دانشجویان استان هرمزگان فراهم کرده‌ است.

متفکرین و آزاداندیشان باید افکارها و نظرات مختلف جامعه را تحلیل و نقد کنند

جاودان، با ذکر این نکته که یکی دیگر از اصولی که آزاداندیشان باید به آن توجه کنند، علمی بودن تحلیل و نقد است، تشریح کرد: برای پیشرفت هر جامعه‌ای نیاز است که افراد به بیان آزادانه افکار خود بپردازند و متفکرین آن جامعه نیز باید افکار را تحلیل و نقد کنند. از طرفی فردی که هر موضوعی را مطرح می‌کند باید ظرفیت تحلیل و نقد طرف مقابل را در خود ایجادکرده باشد.

وی، ضمن تاکید بر این نکته که کرسی‌های آزاداندیشی بر اساس اصول علمی باید برگزار شود، اظهار کرد: زمانی یک جامعه پیشرفت می‌کند که به افرادی که اندیشه‌های مختلف دارند اجازه بیان اندیشه داده شود. این اندیشه باید به‌گونه‌ای باشد که زیرساخت‌های بنیادین یک جامعه را مورد هدف قرار ندهد. پایه‌ها و اساس یک تفکر ومذهب ریشه‌ای را هدف قرار ندهد.

از بیان مباحث عوام‌فریبانه در مناظرات دانشجویی خودداری شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان، با اشاره به لزوم پرهیز از مباحث عوام‌فریبانه،خاطرنشان کرد: از افکار واندیشه‌های مختلف در این مناظره‌ها استفاده شود و نکته مهم در این برنامه‌ها حفظ حرمت یکدیگر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha