• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402090906203
  • خبرنگار : 71402

قطع امید بی‌سرو صدای ناتو از ضد حمله اوکراین/ ناتو باز هم کی‌یف را نپذیرفت

قطع امید بی‌سرو صدای ناتو از ضد حمله اوکراین/ ناتو باز هم کی‌یف را نپذیرفت

به گفته وزیر خارجه مجارستان، چندین وزیر امور خارجه در نشست ناتو در بروکسل اعتراف کردند که ضد حمله اوکراین نتوانسته هیچ پیشرفت یا دستاوردی داشته باشد.

به گزارش ایسنا، پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان گفت که طرح اولیه این بود که اوکراین در میدان نبرد روسیه را شکست دهد که این پیامدهای سیاسی را در مسکو به دنبال داشت.

سیارتو در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت: «فکر می‌کنم امروز همه می‌توانند ببینند - هرچند ممکن است اعتراف نکنند - که این طرح شکست‌ خورده است.

او اذعان کرد: اهداف و امیدهای ضد حمله اوکراین از بین رفته است زیرا هیچ تغییر عمده‌ای در میدان نبرد و هیچ پیشرفتی از آغاز آن رخ نداده است. این مساله از سوی بسیاری از افراد حاضر در اینجا تصدیق شده است. این تصدیق، بی سر و صدا و با احتیاط بوده، اما همچنان به رسمیت شناخته می‌شود.

در نشست وزرای خارجه ناتو، ینس استولتنبرگ، دبیرکل این اتحادیه نظامی، از کشورهای عضو خواست تا در راستای تسلیح اوکراین «در این روند بمانند» و تاکید کرد که این موضوع همچنین به «منافع امنیتی ما» مربوط می‌شود.

استولتنبرگ در پاسخ به سوال یک روزنامه‌نگار گفت که ناتو «تا هر زمان که طول بکشد» از کی‌یف حمایت خواهد کرد. او خاطرنشان کرد که اعضای ناتو بیش از ۱۰۰ میلیارد یورو (۱۰۹ میلیارد دلار) کمک نظامی به اوکراین از آغاز درگیری مسلحانه این کشور با روسیه در فوریه ۲۰۲۲ ارائه کرده‌اند.

اعلامیه جدید ناتو برای اوکراین

از سوی دیگر ناتو روز چهارشنبه وعده داد که یک نقشه‌راه به سوی «قابلیت همکاری کامل» اوکراین با ارتش‌های این اتحاد نظامی ایجاد کند. در حالی که کی‌یف از این اعلامیه استقبال کرده، اما این موضوع به طور چشمگیری از دعوتنامه عضویتی که ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در اوایل سال جاری به دنبال آن بود، کمتر است.

در بیانیه‌ای که پس از دیدار دیمیتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین با همتایانش در ناتو در بروکسل منتشر شد، این ائتلاف غربی اعلام کرد که «نقشه‌راهی برای گذار اوکراین به قابلیت همکاری کامل با ناتو در دست انجام است.»

ناتو «قابلیت همکاری» را به ‌عنوان استفاده از سلاح‌ها و تجهیزات مشترک، تاکتیک‌ها و دکترین و کلمات فنی و استانداردهای ارتباطی تعریف می‌کند تا کشورهای عضو و شرکای آن‌ها بتوانند با هم در میدان نبرد کار کنند.

در این بیانیه هیچ اشاره‌ای به پیوستن اوکراین به ناتو در آینده نزدیک نشده است. در عوض، از تعهد کی‌یف به بسته اصلاحات سیاسی و نظامی تقدیر شده و آمده است که این تغییرات به اوکراین در «مسیر عضویت آینده در ناتو» کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha