• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402090906297
  • خبرنگار : 50038

رئیس مرکز بهداشت ملایر :

افراد بالای ۱۸ سال در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون شرکت کنند

افراد بالای ۱۸ سال در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون شرکت کنند

ایسنا/همدان رئیس مرکز بهداشت ملایر گفت: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در افراد بالای ۱۸ سال در سطح شهرستان ملایر در حال اجراست.

دکتر علی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همشهریان می‌توانند در این پویش ملی شرکت کنند تا غربالگری و شناسایی انجام گیرد، اضافه کرد: این فرآیند برای مراجعه‌کنندگان کاملا رایگان است.

وی هدف از انجام این طرح را شناسایی افراد مبتلا به دیابت و فشارخون و ارائه آموزش و اطلاع رسانی در زمینه علائم، عوارض و نحوه پیشگیری از این بیماری ها عنوان کرد.

رئیس مرکز بهداشت ملایر توضیح داد: با یک بار سنجش اندازه فشارخون و قندخون به دنبال شناسایی افراد مشکوک هستیم تا این افراد را پس از شناسایی به شکل مؤثر تحت درمان قرار دهیم و با پیگیری مداوم و فعال از طریق مراقبان سلامت که در برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع مشغول به کار هستند، بیماری افراد را رصد و پیگیری کرده و تحت درمان دارویی قرار می دهیم.

وی از آمادگی کادر سلامت اعم از بهورزان در خانه‌های بهداشت سراسر کشور برای اجرای هر چه بهتر پویش ملی سلامت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خبر داد و گفت: درصد بالایی از مرگ و میرها در کشور مربوط به بیماری های غیرواگیردار است.

حیدری با تأکید بر اینکه اصلی‌ترین عوامل بیماری‌های غیرواگیر فشارخون، دیابت و برخی از سرطان‌ها هستند، گفت: این بیماری‌ها را می‌توان با آگاهی، تشخیص، درمان و پیگیری فعال که برنامه سلامت خانواده آن را دنبال می‌کند، به طور کامل کنترل کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کلیه بیماران شناسایی شده به صورت منظم، ماهانه و فصلی مراقبت‌های بهداشتی را به صورت رایگان دریافت می‌کنند، افزود: افراد بالای ۱۸ سال و اشخاص دارای بیماری زمینه‌ای می‌توانند برای غربالگری تا ۲۰ دی ماه ساعت ۸ تا ۱۴ به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت مراجعه کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در سطح شهرستان ملایر ۲۶ مرکز جامع سلامت، ۹۰ خانه بهداشت  و ۱۰ پایگاه‌های شهری به مراجعه‌کنندگان و بیماران خدمات‌دهی می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha