• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402090906371
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره تعاون اردستان:

نیروی بیکار در اردستان به حداقل رسیده است

نیروی بیکار در اردستان به حداقل رسیده است

ایسنا/اصفهان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان گفت: اقدامات و حمایت‌ها در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان باعث شده نیروی بیکار در اردستان به حداقل تعداد ممکن برسد.

وحید نقوی، شامگاه (چهارشنبه، ۸ آذرماه) در کارگروه اشتغال شهرستان اردستان، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون طبق بررسی‌های سامانه رصد اشتغال، دستگاه‌های اجرایی شهرستان اردستان تاکنون ۶۴ درصد از تعهد خود در حوزه اشتغال را محقق کردند.

وی با بیان اینکه کل تعهد اشتغال ایجاد شده در شهرستان اردستان برای سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۳۹ نفر است که دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکنون تعداد ۱۱۶۹ نفر از آن را ایجاد کردند، افزود: این میزان نسبت به مدت سال گذشته رشد داشته است و اداراتی مانند کمیته امداد، بنیاد برکت، شبکه بهداشت و درمان، صندوق کارآفرینی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و... بهتر از مابقی ادارات در حوزه ایجاد اشتغال عمل کردند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به متقاضیان گفت: برای سال جاری ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی سهمیه شهرستان اردستان بوده است که همگی این مبلغ متقاضی به بانک‌ها معرفی شدند. همچنین در بخش اشتغال روستایی ۳۰ میلیارد ریال به بانک‌ها، متقاضی معرفی شدند.

نقوی تصریح کرد: نتیجه اقدامات و حمایت‌هایی که در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان شده است باعث شده نیروی بیکار در اردستان به حداقل تعداد ممکن برسد به‌طوری که برخی از واحدهای صنعتی برای جذب نیروی کار مشوق‌هایی را برنامه ریزی و ارائه می‌کنند.

اردستان کمترین نرخ بیکاری استان را دارد

وی با بیان اینکه شهرستان اردستان با نرخ ۷.۸ دهم کمترین نرخ بیکاری استان اصفهان را در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: وضعیتی که در این شهرستان به وجود آمده باعث شده نیروی کار برای اشتغال خود حق انتخاب داشته باشد و هر کارخانه‌ای که بخواهد به راحتی مشغول کار شود.

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان افزود: البته همچنان یکی از نیازهای واحدهای صنعتی نیروهای فنی است که با هماهنگی که با مراکز فنی و حرفه‌ای انجام دادیم تاکید شده مراکز آموزشی رشته‌های ارائه دهنده خود را براساس نیازسنجی واحدهای صنعتی و بازار کار برنامه‌ریزی کنند.

نقوی با بیان اینکه واحدهای صنعتی شهرستان اردستان به شدت به رشته‌هایی مانند فنی مهندسی و مسئول بهداشت حرفه‌ای نیاز دارند، گفت: رشته‌هایی مانند نساجی، متالوژی، شیمی، برق، جوشکار، کارشناس محیط زیست، کارشناس آزمایشگاه و... رشته‌هایی است که واحدهای صنعتی شهرستان اردستان نیاز دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha