• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 1402090906392
  • خبرنگار : 71021

امتیاز ویژه برای ساخت‌وساز گردشگری در شهری از مازندران

امتیاز ویژه برای ساخت‌وساز گردشگری در شهری از مازندران

صدور پروانه ساخت‌وساز تأسیسات گردشگری در تنکابن از توابع استان مازندران، با پیشنهاد شهردار و تصویب شورای این شهر، از پرداخت عوارض معاف شد.

محمدابراهیم لاریجانی ـ شهردار تنکابن ـ با اعلام این خبر به ایسنا گفت: هزینه پروانه ساختمانی برای تأسیسات گردشگری و به طور مثال یک هتل چهار یا پنج‌ستاره گاهی به چند ده میلیارد تومان می‌رسد و اگر تغییر کاربری و یا سایر خدمات شهرسازی نیز نیاز شود، این رقم خیلی بیشتر هم خواهد شد که معمولا همان ابتدای کار، نقدینگی سرمایه‌گذاران را می‌بلعد.

او افزود: در راستای حمایت از توسعه زیرساخت‌های گردشگری، در دفترچه عوارض محلی شهر تنکابن که به تصویب شورای شهر رسیده است و پایه و ملاک اخذ هرگونه عوارض توسط شهرداری تنکابن است، تعرفه تمام ساخت‌وسازها و صدور پروانه ساختمانی برای تأسیسات با کاربری گردشگری اعم از هتل و سایر مراکز اقامتی، اسکله‌های تفریحی، مراکز پذیرایی و هر آنچه  در قانون صنعت گردشگری کشور در فهرست تأسیسات گردشگری قلمداد می‌شود، پس از تأیید و صدور موافقت اصولی قانونی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، صفر در نظر گرفته شده است. 

شهردار تنکابن همچنین از تسری این سیاست در حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی خبر داد و گفت: ساخت کارگاه‌ها و فروشگاه‌های صنایع دستی و یا مرمت ابنیه تاریخی و هرگونه مرمت و عملیات ساختمانی که به احیای بافت تاریخی  و یا  ترویج صنایع دستی مرتبط باشد  و به این دو حوزه کمک کند نیز  معاف از عوارض است. .

لاریجانی همچنین از آماده‌سازی ۲۱ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های تفریحی و توریستی  شهر تنکابن خبر داد و افزود: این بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه تنکابن در نمایشگاه‌های آتی عرضه می‌شود.

تنکابن یا شهسوار، چهارمین شهر بزرگ استان مازندران، در همسایگی رامسر و چالوس قرار دارد و پرجمعیت‌ترین شهرستان غرب استان مازندران به شمار می‌آید و جنگل‌های دوهزار و سه‌هزار شاخص‌ترین جاذبه گردشگری این منطقه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۷:۱۴

سرمایه دار نیاز به حمایت نداره قشر متخصص و ضعیف را دریابید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۱۲:۱۰

اگه سرمایه دار نتونه شغل ایجاد کنه کاری وجود نخواهد داشت اینقدر نگاهتون کمونیستی نباشه که ایندهمون میشه شوری البته سرمایه دار هم باید پس از سود دهی تمام وکمال مالیاتی رو بپردازد ولی قطعا برای ایجاد شغل باید از کاغذ بازی وایجاد هزینه های کاذب جلوگیری کردمثلا میشه. به جای درخواست عوارض از سرمایه گذار اون رو وادار به ایجاد توسعه ی پایدار کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۹:۲۹

سلام و عرض ادب بهترین کار برای جلو گیری ازفرار توریست داخلی و جذب توریست خارجی. و اشتیاق سرمایه‌گذاران در این صنعت همین کار است. باید در کل کشور این نهادینه بشه. خدا قوت

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۱۰:۰۷

این شهر هم با قارچ هایی از نوع هتل و رستوران از بین میبرید حیف نیست

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۱۳:۰۱

نمردیم یک خبرخوب ازیکی ازشهرهای مازندران شنیدیم امیدواریم سایر شهرها هم چنین کارپسندیده ای انجام دهند ..

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۱۵:۲۴

بازم نقشه ای هست برای نابودی محیط زیست شمال چون شمال کشور نیاز ندارن به تبلیغ وساخت و ساز بیشتر چون به آستانه نابودی جنگلها رسیده وساحل هم خدا بیامرزه داشت زمانی.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۱۶:۰۰

خیلی عالیه با توجه به اتوبان جدید برای تنکابن بهترین کار ممکن رو انجام دادن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۰ ۱۹:۳۷

خیلی خوبه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۱۳:۲۷

احسنت بر این فکرهای پیشرفته و مترقی درود بر شما

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۶ ۰۲:۵۹

سلام علیکم من هروقت خوبی کردم من را کباب کردن.بابا .پدرم مرده ومادرم کسی رانداره ومادرم پیر است. اگر مسلمان هستید.نمیتوانم مادرم را تنهابگذارم .وسربازی به خاطر مادرم نمیروم .اگر از آسمان به جای باران سنگ هم بیایید.من به خاطر مادرم که پیراست.سربازی نمیروم.ومادرم معلول است.به علت سکته مغزی.یک عمر به مادرم خدمت میکنم. حالا به من تسهیلات نمی‌دهید.وبانک مرکزی تسهیلات به من نمی‌دهد که من غایب هستم از سربازی به جهنم