• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402090906449
  • خبرنگار : 71402

آمریکا طی ۷۲ سال بیش از ۷۰۰۰۰ سلاح و ادوات جنگی به رژیم صهیونیستی داده است

آمریکا طی ۷۲ سال بیش از ۷۰۰۰۰ سلاح و ادوات جنگی به رژیم صهیونیستی داده است

طبق تجزیه و تحلیل وب‌سایت آکسیوس از «پایگاه داده انتقال تسلیحات» وابسته به «موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم» موسوم به «سیپری» (SIPRI)، ایالات متحده بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۲۲ بیش از ۷۰ هزار نوع سلاح و تجهیزات نظامی شامل هواپیما، وسایل نقلیه زمینی، موشک و بمب، از طریق کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی داده است.

به گزارش ایسنا، تل‌آویو بزرگ‌ترین دریافت‌کننده بودجه نظامی خارجی ایالات متحده است و بیشتر این کمک‌ها به شکل کمک‌های مالی مرتبط با تسلیحات می‌شوند.

الیاس یوسف، کارشناس انتقال تسلیحات ایالات متحده در مرکز استیمسون، در اوایل این ماه به نشریه «تایم» گفت: «فکر می‌کنم بیان این فرض منطقی باشد که بگوییم سلاح‌های ایالات متحده در عملیات فعلی اسرائیل در غزه مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ حداقل ۱۶ نوع تسلیحات را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده، از جمله موشک و هواپیما. با این حال تعداد دقیق و نوع تسلیحات ارائه شده، علنی نشده است.

برخی از چهره‌های دموکرات مترقی آمریکا، کاخ سفید را تحت فشار قرار داده‌اند تا در آینده شفاف‌تر عمل کند. نماینده دموکراتی به نام کوری بوش اخیرا به روزنامه واشنگتن‌پست گفت، «دولت بایدن باید در رابطه با انتقال تسلیحات به نقاط دیگر، همان شفافیت را در خصوص ارائه سلاح به اسرائیل داشته باشد که در مورد اوکراین و دیگر طرف‌ها دارد.»

پنتاگون تاکید دارد، ایالات متحده محدودیت‌هایی در مورد چگونگی استفاده نیروهای رژیم صهیونیستی از سلاح‌های ارائه شده از طرف آمریکا نخواهد داشت، گرچه دولت بایدن از تل‌آویو خواسته تا تلفات غیرنظامیان را در جنگ تازه غزه محدود کند و وقفه‌های بشردوستانه را در این درگیری تأیید کرده است.

آمریکا طی ۷۲ سال بیش از ۷۰۰۰۰ سلاح و ادوات جنگی به رژیم صهیونیستی داده است

آمریکا طی ۷۲ سال بیش از ۷۰۰۰۰ سلاح و ادوات جنگی به رژیم صهیونیستی داده است

به گفته وزارت بهداشت غزه که تحت کنترل حماس است، حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه از هفتم اکتبر بیش از ۱۴۰۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده است.

براساس تحقیقات وب‌سایت آکسیوس، معمول‌ترین تسلیحات آمریکایی که طی این سال‌ها به رژیم صهیونیستی ارائه شده، تسلیحات هدایت‌شونده هوا به زمین موسوم به «مهمات اقدام مسیر مشترک» (JDAM) است. شرکت بوئینگ ماه گذشته از فروش ۲۰۲۱ که در ابتدا قرار بود طی چندین سال انجام شود، تحویل ۱۸۰۰ کیت تسلیحات هدایت‌شونده JDAM به رژیم صهیونیستی را انجام داد.

به گزارش خبرنگار آکسیوس، رژیم صهیونیستی به برخی از پیشرفته‌ترین فناوری نظامی ایالات متحده دسترسی دارد و پشتیبانی ایالات متحده حدود ۱۵ درصد از بودجه دفاعی سالانه رژیم صهیونیستی را تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha