• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402090906461
  • منبع : معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت

طرح تحول فعالیتهای ورزشی دانشجویان علوم پزشکی ابلاغ شد

طرح تحول فعالیتهای ورزشی دانشجویان علوم پزشکی ابلاغ شد

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: طرح تحول فعالیتهای ورزشی دانشجویان از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه به همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل عجم مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با تایید این خبر گفت: طرح تحول فعالیت‌های ورزشی دانشجویان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور از سوی دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی جهت اجرا ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت نقش تربیت بدنی و ورزش در پرورش جسم و تامین سلامت دانشجویان بر هیچ کس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: از آنجا که ورزش نقش بسزایی در افرایش روحیه ونشاط و امید در میان د انشجویان دارد، از این رو معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با نگاه فراگیر کردن ورزش در میان همه مخاطبان دانشجو و با هدف مشارکت همه دانشجویان بخصوص دانشجویان خوابگاهی در فعالیتهای ورزشی، طرح تحول فعالیتهای ورزشی دانشجویان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی کشور را تدوین و جهت اجرا به دانشگاهها ابلاغ کرده است.

عجم گفت: به دنبال این ابلاغ، همه دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علم پزشکی مکلف هستند در مسیر اجرای این طرح، اقدامات لازم را انجام داده و گزارش عملکرد و اقدامات خود را به صورت دوره ای برای اداره کل فرهنگی معاونت فرهنگی ودانشجویی وزارت بهداشت ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت(مفدا)، وی باتاکید بر اهمیت و نقش تربیت بدنی و ورزش در پرورش روح و جسم افراد و تامین سلامت دانشجویان اظهار کرد: ورزش نقش کلیدی و تعیین کننده‌ای در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین نقش راهبردی در افزایش روحیه نشاط، پویایی و امید در میان قشر دانشجو دارد.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت عنوان کرد: یکی از مهم ترین توصیه های ما به دانشجویان علوم پزشکی، توجه به امر ورزش و حفظ قوای جسمانی و پرورش روح و روان در فضای داخلی و بیرونی دانشگاهها بخصوص در محیط های خوابگاهی است تا بتوان ضمن تقویت سلامت و توان جسمی افراد، مشکلات ناشی از کم تحرکی افراد را مرتفع کرد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha