• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402090906549
  • خبرنگار : 50182

سفر استاندار کرمانشاه چه دستاوردهایی برای کنگاور داشت؟

سفر استاندار کرمانشاه چه دستاوردهایی برای کنگاور داشت؟

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه در سیزدهمین سفرشهرستانی خود، امروز(۹ آذر) به شهرستان کنگاور سفر کرد. شرقی ترین شهرستان کرمانشاه که قریب ۷۷ هزار نفر از جمعیت استان را در دل خود جای داده است.

این سفر ۴۶ مصوبه ارزشمند برای شهرستان کنگاور به همراه داشت که مهمترین آن رفع مشکل آب این شهرستان بود.

بر اساس مصوبات این سفر قرار شد سد کبوترخانه که هدف اصلی آن تامین آب شرب شهر کنگاور است، تا دی‌ماه امسال آبگیری شود.

همچنین قرار شد با حفر چند حلقه چاه مشکل آب این شهر تا خرداد ماه سال آینده مرتفع شود.

علاوه بر این با حفر چاه تا خرداد ماه سال آینده در شهر گودین مشکل آب این شهر هم رفع می‌شود.

اصلاح پنج کیلومتر شبکه آبرسانی شهر کنگاور تا پایان سال جاری و  تامین آب شرب پنج روستا تا خرداد سال آینده هم از دیگر مصوبات این سفر برای حل مشکلات آب این شهرستان بود.

با مصوبات این سفر مردم شهرستان کنگاور در سال آینده دغدغه ای در حوزه آب نخواهند داشت.

در حوزه راه هم این سفر مصوبات خوبی برای کنگاور به همراه داشت که از جمله آن می‌توان به بهسازی و اجرای ۱۳ کیلومتر روکش آسفالت در محور کنگاور به اسدآباد، بهسازی و اجرای هشت کیلومتر روکش آسفالت در محور کنگاور به تویسرکان و بهسازی و اجرای ۱۴ کیلومتر روکش آسفالت در محور کنگاور به سنقر اشاره کرد.

بر اساس مصوبات این سفر قرار است این سه پروژه در حوزه راه تا قبل از شروع سفرهای اربعین سال آینده اجرایی شود.

اجرای طرح هادی ۱۳ روستا تا پایان سال آینده و اتمام اجرای طرح هادی دو روستا تا پایان دی ماه سال جاری هم بخشی از مصوبات این سفر بود.

در حوزه بهداشت و درمان هم راه اندازی مرکز جامع سلامت روستای "قارلق" تا خرداد سال آینده و  راه اندازی کلینیک بیمارستان کنگاور تا دهه فجر امسال از جمله مهم ترین مصوبات این سفر بود.

همچنین مصوب شد یک دستگاه سونوگرافی به شبکه بهداشت و درمان شهر کنگاور واگذار شود.

اصلاح ۳۰ کیلومتر شبکه برق داخل شهری و ۱۷ کیلومتر شبکه برق روستای شهرستان تا پایان سال جاری هم از دیگر مصوبات این سفر بود.

در حوزه میداث فرهنگی هم راه اندازی موزه میراث فرهنگی شهرستان تا پایان سال جاری، ساماندهی و رفع مشکلات روشنایی، سرویس بهداشتی و ... معبد آناهیتا و واگذاری حمام‌های تاریخی به بخش خصوصی تا پایان سال جاری از جمله مهمترین مصوبات بود.

در این سفر همچنین اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی به منظور رفع مشکلات گرمایشی مدارس شهرستان اختصاص یافت که تا پایان آذر ماه سال جاری این مشکلات باید رفع شود.

تکمیل و تحویل شش مدرسه روستایی تا پایان خرداد سال آینده هم از دیگر مصوبات سفر در حوزه نوسازی مدارس بود.

در حوزه فرهنگی هم این سفر مصوبات خوبی برای کنگاور به همراه داشت که از جمله مهمترین آنها می‌توان به پیگیری راه‌اندازی سینمای شهر کنگاور و تجهیز سالن آمفی تئاتر مجتمع یادگار امام (ره) تا پایان سال جاری اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۲۱:۲۸

ایکاش در سفر استاندار محترم تکلیف طرحهای شاخصی نظیر احداث کارخانه قند و واحد پتروشیمی کنگاور سالهاست وعده داده می شود و بخصوص کارخانه قند با توجه ظرفیت بالای کشت چغندر منطقه نیاز مبرم است که تعیین تکلیف شود . لطفاً به این موضوع مهم پیگیری فرمایید باتشکر