• جمعه / ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402091006643
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

سد "کبوترلانه" کنگاور بهمن امسال آبگیری می‌شود

سد "کبوترلانه" کنگاور بهمن امسال آبگیری می‌شود

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه از آبگیری سد کبوترلانه کنگاور در بهمن امسال خبر داد.

محمد طیب صحرایی در جلسه شورای اداری شهرستان کنگاور با اشاره به تلاش مسئولین استان برای رفع مشکل آب شهر کنگاور گفت: در همین راستا پیگیری مجدانه‌ای برای افتتاح سد کبوتر لانه صورت گرفته است.

وی افزود: این خبر خوش را به مردم این شهرستان می‌دهیم که با اهتمام مسئولین استان و مسئولین ملی از جمله وزیر نیرو، این سد بهمن ماه امسال آبگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح این سد مردم شهر کنگاور در سال پیش رو دغدغه آب نخواهند داشت.

صحرایی یادآور شد: علاوه بر شهر کنگاور پیگیر رفع مشکلات آب شهرستان در سطح شهر گودین و روستاهای این شهرستان هم هستیم. 

رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه هم با اشاره به تنش آبی در سه تا چهار شهر استان، گفت: یکی از شهرهایی که دارای تنش آبی می‌باشد، شهر کنگاور است. 

وی افزود: یکی از چالش‌های ما در این شهر رانشی بودن منطقه است، به طوری که سه تا چهار چاه این شهر بر اثر رانش زمین از بین رفته است.

 داوودی تصریح کرد: با از بین رفتن این چاه‌ها مجبور به حفر چاه جدید شدیم و تاکنون یک چاه حفر شده و در حال حفر سه چاه دیگر هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان کرمانشاه از اختصاص اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومانی از محل اعتبارات هدر رفت آب شهری و روستایی به استان خبر داد و افزود: در صورت تامین این اعتبار بسیاری از مشکلات حوزه آب استان از جمله تنش آبی شهر کنگاور مرتفع می‌شود.

رسول فرهادی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه رفع تنش آبی شهر کنگاور با حفر چاه تنها یک مسکن موقت است، گفت: برای حل دائمی این مشکل باید به فکر انتقال آب از سد کبوتر لانه باشیم.

وی افزود: این سد از دهه ۸۰ آغاز شده اما در دو سال اخیر کارهای اصلی آن صورت گرفته است.

فرهادی گفت: در حال حاضر کار در این سد به صورت سه شیفت در حال انجام است تا بتوانیم در دی ماه و نهایتا اوایل بهمن ماه امسال این سد را افتتاح و آبگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: علاوه بر این برای حل مشکلات آب شهر کنگاور مسدود کردن ۴۰ حلقه چاه غیر مجاز را هم در برنامه داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۰۰:۵۲

آقای استاندارلطفا فکری بحال جادهای خاکی وطولانی بین زمینها وباغهای کشاورزان که خاکی بوده علاوه برمشکلات ایاب وذهاب گردوغبارناشی ازحرکت دامهاووسایل نقلیه درختان ومحصولات رانابودکرده واصلاکسی پیگیروجوابگونیست خداخیرت بده عنایتی کن جدی مهمه !!!!!