• جمعه / ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402091006700
  • خبرنگار : 50201

برای نخستین بار انجام شد

پیمایش خزر با قایق بادبانی به یاد شهدای ناوچه "پیکان"

پیمایش خزر با قایق بادبانی به یاد شهدای ناوچه "پیکان"

ایسنا/مازندران برای نخستین بار، به بهانه پاسداشت نام و یاد شهدای ناوچه پیکان و ۷ آذر، روز نیروی دریایی هفت نفر از قایقرانان قایق‌های بادبانی به مدت چهار روز پس از پیمایش دریای خزر از منطقه آزاد بندر انزلی در استان گیلان وارد حوزه نوشهر در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) شدند و مورد استقبال مسئولان دانشگاه قرار گرفتند.

امیردریادار دوم آریا شفقت رودسری، فرمانده این دانشگاه و مسئول هیات قایق‌های بادبانی استان مازندران امروز، جمعه، ۱۰ آذر در جمع خبرنگاران، ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق خوب ورزشی که برای‌ نخستین بار روی داد، اظهار کرد: برای نخستین بار یک تیم مسافت ۱۱۰ مایلی از منطقه آزاد انزلی را به سمت استان مازندران و مقصد دانشکاه امام خمینی(ره) نوشهر به مدت چهار روز طی کردند که جای قدردانی دارد.

پیمایش خزر با قایق بادبانی به یاد شهدای ناوچه "پیکان"

وی با بیان اینکه این مسیر قرار بود ظرف ۶ روز طی شود اما قایقرانان ۲ روز به علت شرایط نامناسب جوی مجبور به استراحت شدند و ظرف چهار روز این مسیر طی شد، افزود: این کار ارزشمند برای اولین بار و به نام شهدای ناوچه پیکان و ۷ آذر انجام شد که ماندگاری آن‌را بیشتر کرد.

وی در پایان از همه هفت نفر اعضای تیم بخصوص رئیس و نایب رئیس هیات قایق‌های بادبانی منطقه آزاد انزلی قدردانی کرد.

به گزارش ایسنا، از مجموع این قایقرانان رشته بادبانی، ۲ نفر زن و مابقی مرد بودند که با پیمودن شرایط سخت و دشوار ۱۱۰ مایل دریایی در خزر، نام و یاد شهدای ناوچه پیکان و هفتم آذر روز نیروی دریایی را گرامی داشتند.

پیمایش خزر با قایق بادبانی به یاد شهدای ناوچه "پیکان"

در ادامه "مژده فرشیدنکو" نایب رئیس هیات بادبانی منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این رویداد مهم برای نخستین بار به نام و یاد شهدای ناوچه پیکان و توسط هفت ورزشکار خانم و آقا انجام شد، گفت: اعضای تیم به مدت چهار روز در شرایط سخت جوی این روزها این مسیر ۱۱۰ مایلی را سیلینگ کردند.

وی با اشاره به اینکه در بین اعضای تیم حاضر از همه رده‌های سنی از دهه‌های ۴۰ تا ۷۰ حضور داشتند، افزود: در طول مسیر به دلیل شرایط آب و هوایی حتی ناچار شدیم شب‌ها هم پیمایش داشته باشیم تا به موقع به مقصد برسیم.

پیمایش خزر با قایق بادبانی به یاد شهدای ناوچه "پیکان"

فرشیدنکو، شکسته شدن انحصار تنها حضور آقایان را در این گونه پیمایش‌ها از دیگر اثرات مثبت این رویداد مهم برشمرد و گفت: با این حرکت به همه نشان دادیم که بانوان نیز دارای توانمندی‌های زیادی هستند که می‌توانند ابراز کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha