• جمعه / ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1402091006789
  • خبرنگار : 71049

شرکت ایران در سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان در روسیه

شرکت ایران در سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان در روسیه

سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان با حضور شرکت‌کنندگان بیش از ۴۰ کشور جهان در روسیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان با هدف تبادل آخرین پیشرفت‌های علمی، پیوند علم و صنعت و شناسایی نخبگان علمی از میان دانش‌آموزان و دانشجویان روسیه و سایر کشورهای جهان از جمله ایران برگزار شد و شرکت‌کنندگانی از کشورهای ایران، چین، برزیل، بلاروس، قزاقستان، ارمنستان، قرقیزستان و دیگر کشورهای جهان در این رویداد حضور داشتند.  

سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان در روسیه فرصت مناسبی برای همفکری کشورهای مختلف جهان با دانشمندان برتر و جوان روسیه بود و در این رویداد، دستاوردهای فنی و پیشرفت‌های گوناگون علمی ارائه شد و دانشمندان جوان کشورهای مختلف با شرکت در این کنگره با دستاوردهای همتایان روس خود آشنا شدند.

هیات ایرانی به ریاست دکتر سید امیرحسین فقهی، معاون سازمان انرژی اتمی ایران و رییس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان در روسیه حضور داشت و نمایندگان کشورمان به ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی صنعت هسته‌ای، ‌موضوعات فنی و تخصصی دانش هسته‌ای برای دانشمندان سایر کشورها پرداختند.

این کنگره به دستور رییس جمهور اتحادیه روسیه و توسط وزارت آموزش و علوم فدراسیون روسیه و شورای هماهنگی امور جوانان در حوزه علمی و آموزشی و به‌منظور تقویت نقش علم و فناوری در حل مهمترین مشکلات توسعه جامعه و کشور برگزار شد.  

گسترش همکاری‌های ایران با موسسات علمی - هسته‌ای روسیه

در جریان برگزاری سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان، گفت‌گوها و رایزنی‌هایی در زمینه همکاری سازمان انرژی اتمی ایران و پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای با مراکز تحقیقاتی و موسسات فعال در زمینه فناوری هسته‌ای در روسیه و سایر کشورها انجام شد.

در جریان این رایزنی‌ها مقرر شد تا با فراهم شدن زمینه‌های همکاری‌ بین سازمان‌های علمی از فناوری‌های موجود در ایران و روسیه به‌صورت مکمل استفاده و پایگاه آزمایشی جدیدی برای تحقیقات مشترک تشکیل شود.

سومین کنگره دانشمندان جوان از ۲۸ تا ۳۰ نوامبر در پارک علم و هنر سیریوس در روسیه برگزار شد.

 این رویداد مهم سالانه «دهه علم و فناوری» محسوب می‌شود و بزرگترین بستر را برای گفت‌وگو میان علوم پیشرفته و بنیادی، مقامات دولتی و بخش واقعی اقتصاد فراهم می‌سازد.

شرکت ایران در سومین کنگره بین‌المللی دانشمندان جوان در روسیه

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha