• جمعه / ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091006808
  • خبرنگار : 50175

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:

گفتمان بسیجی نظم نوین جهان غرب را به چالش کشیده است

گفتمان بسیجی نظم نوین جهان غرب را به چالش کشیده است

ایسنا/لرستان رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: گفتمان بسیجی نظم نوین جهان غرب را به چالش کشیده است.

سرهنگ پاسدار احمد سعیدی امروز دهم آذرماه در مراسم اختتامیه رزمایش گروهای جهادی تخصصی در رده های مقاومت بسیج ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد:  از ابتکارات امام تشکیل بسیج بود که امروزه در کل دنیا از این ابتکار استفاده می‌کنند.

 وی با بیان اینکه کینه دشمنان نسبت به اسلام بیش از پیش شده است، افزود: تحقق تمدن نوین اسلامی جز آرمان های جمهوری اسلامی است که موجب عصبانیت دشمن ما شده است و اگر تفکر بسیجی نبود طمع دشمنان خیلی بیشتر از این بود.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور بیان کرد: امروز نقش‌آفرینی نظام جمهوری اسلامی با همین تفکر بسیجی، فرهنگ بسیجی، گفتمان بسیجی و مقاومت نظم نوین جهان غرب را به چالش کشیده است.

سعیدی خاطرنشان کرد: هسته‌های مقاومت امروز در کشورهای اسلامی شکل گرفته است و حماس پنجمین ارتش دنیا را به زانو د را در آورده است چرا که اسرائیل به دنبال فلسطین بدون حماس بود اما این اتفاق نیفتاد و آمریکا و طرفدارانش در دنیا منفور شدند و این به واسطه هسته‌های مقاومت بود و هیمنه غرب و استکبار را در هم فرو می‌ریزد.

وی با اشاره به اینکه ما نباید غفلت کنیم و هر کدام در هر جایی که قرار گرفتیم باید برای نهادینه شدن تفکر بسیجی کمک کنیم، افزود: بسیج تکلیف گرا است، در هر  عرصه‌ای که خلا وجود داشته باشد یا نیاز باشد به مردم کمک می‌کند. زمانی می‌گفتند بسیج به اعزام گروهای تخصصی چه کار دارد اما امروز می‌بینیم در بسیج امنیت غذایی به عنوان یکی از حلقه‌های سیاسی در همه کشورهای دنیا به آن پرداخته می‌شود. اگر در کشوری امنیت غذایی به خطر بیفتد، امنیت ملی  به خطر می‌افتد. لذا نقش عشایر در امنیت غذایی بی‌بدیل است به عنوان بسیج بر خود  تکلیف می‌دانیم گروه‌های جهادی تخصصی را از بین این بسیجیانی که تجربه و علم دارند و  می‌توانند در حوزه دام فعالیت کنند را شناسایی و مدیریت کنند تا در مناطق عشایری حضور پیدا کنند.

رئیس سازمان بسیج عشایر کشور تصریح کرد: آماری که من دارم در همه استان‌های عشایری بیش از چند هزار تیم عشایری در هفته بسیج داشتیم تا خدماتی برای عشایر از جمله واکسیناسیون، سم‌پاشی و کلاس‌های مشاوره داشتند.

سعیدی با بیان اینکه عرصه حضور بسیج نیاز و مصالح کشور است و بسیجی آمادگی برای جهاد دارد، گفت: اتفاقاتی است که به واسطه فرهنگ و تفکر بسیجی می‌افتد نه تنها در جغرافیای اسلامی بلکه در جغرافیای انسانی نیز از الگوی بسیج استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه تفکر بسیج و گفتمان بسیج در حال انجام است و این فرهنگ‌و تفکر بسیجی فراگیر و جهانی می‌شود، افزود: فرهنگ بسیجی بود که هویت ما را به فرهنگ " ما می‌توانیم" رساند و به سمت استقلال و خودکفایی می‌رویم و نقش بسیجیان و گروهای جهادی بی‌بدیل است و به دنبال تقویت اعتماد مردم هستند.

سعیدی ادامه داد: انتظار داریم هم افزایی و هم‌پوشانی بین دستگاه‌های مرتبط با جامعه عشایر اتفاق بیفتد تا به اهداف بالای خود برسیم چرا که وظیفه ما جز خدمت به مردم نیست  و باید میز خدمت را در مناطق عشایری راه‌اندازی کنیم.

وی اظهار کرد: هر کدام از ما آموزه‌های اسلامی را به عنوان اسناد بالا دستی به آن نگاه می‌کنم  و فلسفه وجودی ما تسهیل‌گری برای مردم است و عشایر ما بتوانند در عرصه‌های مرتبط به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha