• جمعه / ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091006865
  • خبرنگار : 50604

فرمانده انتظامی گلستان خبر داد

برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از "شنبه"

برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف از "شنبه"

ایسنا/گلستان فرمانده انتظامی گلستان از تشدید طرح برخورد پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف و بدون پلاک از فردا در استان خبر داد.

سردار سعید دادگر ظهر جمعه ۱۰ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهارکرد: طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف، بدون پلاک و پلاک مخدوش از روز شنبه یازدهم آذرماه با هدف انضباط بخشی تردد موتورسیکلت سواران، افزایش ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات فوتی و جرحی و کاهش سرقت در سطح استان به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از جرائم و سرقت‌ها نیز توسط راکبان این موتورسیکلت‌ها انجام می‌شود، گفت: اجرای این طرح از مطالبات و دغدغه‌های شهروندان است و با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

فرمانده انتظامی گلستان افزود: برابر ماده ۲ آئین نامه راهنمایی و رانندگی، تردد با وسایل نقلیه بدون پلاک ممنوع است.

وی ادامه داد:همچنین برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرکس در ارقام و مشخصات وسیله نقلیه موتوری تغییر و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برده یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قراردهد به حبس از ۶ ماه تا یکسال محکوم خواهد شد.

فرمانده انتظامی گلستان تاکید کرد: رانندگی بدون گواهینامه و رانندگی زیر سن قانونی نیز از دیگر مواردی است که علاوه بر جریمه، جمع آوری و توقیف موتورسیکلت را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: بر اساس آمارهای پلیس راه و پلیس راهور، بخش عمده‌ای از مجروحان و جان باختگان تصادفات جاده‌ای را رانندگان و سرنشینان موتور سیکلت‌های متخلف تشکیل می‌دهند بنابراین برای رفع این معضل باید علاوه بر راهکارهای انتظامی، دستگاه‌های متولی نیز برنامه ریزی هدفمند داشته باشند.

فرمانده انتظامی گلستان با تاکید بر حمایت پلیس از موتورسواران قانونمند، افزود: متاسفانه در کنار این رانندگان، موتورسواران متخلفی هستند که در معابر، خیابان‌ها، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها با حرکت نمایشی، آلودگی صوتی ایجاد کرده و باعث سلب آسایش و آرامش شهروان می‌ شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha