• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402091107266
  • خبرنگار : 71282

توسط سازمان فنی و حرفه‌ای صورت گرفت:

ارائه بیش از ۳۴ هزار نفر دوره آموزش مهارتی به پناهندگان

ارائه بیش از ۳۴ هزار نفر دوره آموزش مهارتی به پناهندگان

طی فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ بیش از ۳۴ هزار و ۶۸۰ نفر دوره آموزش مهارتی توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به پناهندگان با همکاری سازمان ملی مهاجرت و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در گزارشی به ارائه آموزش‌های مهارتی به پناهندگان در فاصله سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۳ پرداخت. بر اساس این گزارش طی سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ بیش از ۲۰ هزار و ۸۰۰ نفر دوره آموزش مهارتی در قالب تفاهم‌نامه سه جانبه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، سازمان ملی مهاجرت و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به پناهندگان ارائه شده است.

همچنین ۴۷۹۸ نفر دوره آموزش مهارتی طی ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ با همکاری انجمن پناهندگان دانمارک و ۲۹۵۹ نفر دوره آموزش با همکاری سازمان امور پناهندگی نروژی در فاصله سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰ ارائه شده است.

از دیگر تفاهم‌نامه‌های سه جانبه به منظور آموزش پناهندگان می‌توان به تفاهم‌نامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سازمان ملی مهاجرت و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با هدف ارائه ۳۲۶۱ نفر دوره آموزش مهارتی طی ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ اشاره کرد.

ارائه بیش از ۳۴ هزار نفر دوره آموزش مهارتی به پناهندگان

ارائه ۶۷۸ نفر دوره آموزش مهارتی نیز در ۲۰۱۹ با همکاری سازمان ریلیف اینترنشنال که یک سازمان غیرانتفاعی بشردوستانه است، از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای صورت گرفته و این سازمان در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ نیز حدود ۲۱۳۰ نفر دوره آموزش‌های مهارتی به پناهندگان افغانستانی در قالب پروژه موسسه سکوا ارائه کرده است.

ارائه بیش از ۲۰۰ حرفه به پناهندگان با هدف بهبود وضع معیشتی و توانمندسازی پناهندگان برای بازگشت داوطلبانه از دیگر اقدامات سازمان فنی و حرفه‌ای در این مدت بوده است.

به گزارش ایسنا، از جمله گروه‌های هدف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اتباع خارجی و پناهندگان هستند. این سازمان در طول سالهای اخیر تلاش کرده در راستای ماموریت خود و در قالب تفاهم‌نامه‌های مشترک زمینه توانمندسازی و مهارت آموزی و بهره‌مندی اتباع خارجی از آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای را فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha