• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402091107339
  • خبرنگار : 71402

هشدار واشنگتن به خلیفه حفتر درباره همکاری با روسیه

هشدار واشنگتن به خلیفه حفتر درباره همکاری با روسیه

وزارت خارجه آمریکا به خلیفه حفتر، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» نسبت به همکاری با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای ایجاد یک لژیون نظامی روسیه در آفریقا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، این هشدار پس از آن منتشر شد که بنا بر گزارش‌ها، مقامات روسی در پی سفر یونس بک اوکوروف، معاون وزیر دفاع روسیه به لیبی به دعوت حفتر، برای ایجاد یک لژیون روسیه در آفریقا تلاش کردند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده نسبت به فعالیت شرکت نظامی روسی «واگنر» ابراز نگرانی کرده و گفت شرکت واگنر یک «عنصر مضر» در لیبی است. نیروهای این شرکت به غارت کشورهایی که در آن مستقر هستند، به خطر انداختن امنیت عمومی و نقض قوانین حقوق بشری متهم هستند.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گروه واگنر را به بی‌ثبات کردن لیبی و استفاده از آن به عنوان سکویی برای سازماندهی فعالیت‌های خود در این منطقه متهم کرده است.

به گفته وزارت امور خارجه آمریکا، لژیون آفریقایی روسیه قرار است عملیات‌های نظامی گسترده‌ای را در این قاره برای مقابله با نفوذ غرب انجام دهد. وزارت امور خارجه آمریکا مدعی شد که هدف ایالات متحده در لیبی دستیابی به کشوری مستقل، باثبات، یکپارچه و امن است که بتواند امور خود را کنترل کند و بتواند انتخابات آزاد و شفاف داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۰۸:۳۹

پدر سوخته های دروغگو...تمام جنگ های دنیا زیر سر آمریکاس

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۰۸:۵۷

خود امریکا بدتر از هرکشور هست مرگ بر امریکا

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۱۰:۴۹

گروه واگنر از امریکا ترسی نداره اونا به کار خودشون ادامه میدن

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۱۳:۱۹

به امید پیروزی سیاستهای روسیه در همه جای جهان

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۱۳:۴۲

یانکی‌ها از ادبیات خوبی برای حقوق ملتها استفاده میکنند ولی در عمل وحشی خونخوار ‌وهمیشه برای منافع خود تلاش میکنند عادت تهمت زدن پوچ راه کار موفق آنهاست

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۲۰:۰۷

به امید پیروزی برسیاست‌های، قدرتمند، روسیه، درجهان، برضد ناتو

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۱۸:۰۱

آقای آمریکا دیگه آنممه رو لولو خورد که بادروغ هات مردم هارو گول می‌زدی همه جنس ترا شناختن دیگه نمی‌خواند روی زمین باشی وحشی های آدمکش

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۲۳:۰۹

تصمیم باید مردم لیبی بگیرد نه آمریکایی لعنتی

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۰۷:۱۰

قورباغه گفت وای چه موهبتی است بودن آمریکا که اکنون خواهان کشور لیبی آرام و یکپارچه می باشد مرغابی با عصبانیت گفت چرند نگو و قورباغه گفت میخواستم مزاح کرده باشم و مرغابی گفت بعضی حرفها را حتی به شوخی هم نباید بر زبان آورد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۱۰:۴۸

امریکا دنبال غارت کشورهاست. هر کسی مقابل غارتش مقاومت کنه یا تروریسته یا مضرره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۳ ۱۴:۲۸

آمریکا گفته هدفش در لیبی ایجاد کشور مستقل،امن،یکپارچه است. اگه یه مثال میگفت باور کنید میرفتم دنبالش بیارم یه سروسامان به مملکت ما هم بده!!