• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402091107367
  • خبرنگار : 50026

بهادری جهرمی:

رویه دولت پیشگام بودن مردم در فعالیت‌ها است

رویه دولت پیشگام بودن مردم در فعالیت‌ها است

ایسنا/خراسان جنوبی سخنگوی دولت با بیان اینکه رویه دولت این بوده که مردم پیشگام بوده و دولت حامی باشد، گفت: در سال ۱۴۰۱ تجارت خارجی ایران رکوردار تاریخ کشور بعد و قبل از انقلاب شد.

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز شنبه ۱۱ آذر در جمع فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه ای و طلاب خراسان جنوبی، بیان کرد: دولت باید اقدامات راهبردی را سرلوحه کار خود قرار می‌داد، تا بتوان بحران‌های مقطعی مانند رکود اقتصادی شدید، افزایش رشد نرخ نقدینگی، مشکلات بین‌المللی، عدم تعامل‌های مناسب و کورشدن مسیرهای سرمایه‌گذاری را مدیریت کرد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های راهبردی حوزه فرهنگ است، افزود: متأسفانه علی‌رغم اینکه فرهنگ در بیان علنی در مسیر حرکت بر اساس سند ۲۰۳۰ بود، اما در عمل به جای مصوبات شورای فرهنگ، هزینه‌هایی داده می‌شد. 

جهرمی با اشاره به اینکه قبلا مسیر به گونه‌ای طراحی شده بود که مدیران فرهنگ «ما نمی‌توانیم» را نهادینه کرده بودند، گفت: دیوار کشیدن بین خود و مردم و عدم حضور در بین نهادهای مردمی ترویج داشت که این نگاه‌ها باید کنار گذاشته می‌شد.
 
سخنگوی دولت با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی نیز زمین بازی رسانه‌ای ما توسط دشمن طراحی شده بود، اظهار کرد: دولت باید این مسیرها را برگرداند که دست به کار شده است و این امر نیازمند زمان بوده تا آثار اقدامات ۸ سال گذشته اصلاح و بازسازی شود.

وی با بیان اینکه آثار کجروی‌های ۸ سال گذشته هنوز دیده می‌شود، گفت: دولت دوگانگی با خود و دیگر نهادها ندارد و امروز اگر رهبری فرمایشی دارند، بلافاصله موارد احصا و به دستگاه مربوطه ارسال می‌شود، بنابراین دستورات رهبری بر زمین نمی‌ماند.

جهرمی با اشاره به حمایت‌های انجام شده از خبرنگاران بیان کرد: میزان موجودی صندوق حمایت از خبرنگاران ۳ برابر شده و طی دو سال گذشته هزار میلیارد تومان به صندوق تزریق شده است؛ همچنین با پیگیری‌های انجام شده، تعداد بیمه‌های خبرنگاران ۲ برابر شده است.

سخنگوی دولت با بیان اینکه هدیه روز خبرنگار نیز ۵ برابر شده است، گفت: «در شورای اطلاع‌رسانی دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی برگزار شده و باید توسعه یابد».

 وی با اشاره به اینکه آزمون اختصاصی برای کارشناسان روابط عمومی نداشته‌ایم و قرار است این آزمون صورت گیرد، افزود: «طرح‌های کلان دولت موظف هستند یک درصد اعتبارات را به حوزه‌های رسانه‌ای اختصاص دهند».
 
جهرمی بیان کرد: «در سطح ملی هر سه ماه یک بار گزارش عملکرد تولید می‌کنیم و مسیرهای مختلف سوژه‌ای را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم».

 سخنگوی دولت با بیان اینکه رویه دولت جاری این است که مردم پیشگام و دولت حامی باشد، گفت: «هر جایی که مردمی عمل نشده، گفتمان این دولت نیست».

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha