• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091107379
  • خبرنگار : 50039

از ابتدای سال تاکنون ثبت شد؛

کاهش اختلافات کارگر و کارفرما در گلستان/ سیر نزولی برقراری بیمه بیکاری

کاهش اختلافات کارگر و کارفرما در گلستان/ سیر نزولی برقراری بیمه بیکاری

ایسنا/گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از کاهش ۱۸ درصد دادخواست‌های واصله از سوی کارگران و کارفرمایان در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حسینعلی خواجه‌مظفری صبح شنبه ۱۱ آذرماه ۱۴۰۲ در جمع مدیران ستادی این اداره کل اظهار کرد: تعداد دادخواست‌های واصله طی هشت ماهه نخست سال‌جاری سه هزار و ۲۲۰ و آرای صادر شده ۲ هزار و ۹۰۷ بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، کاهش ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در هشت ماه سال ۱۴۰۱ بالغ بر سه هزار ۹۱۷ دادخواست و سه هزار و ۴۵۲ آرای صادره ثبت شده است، ادامه داد: این کاهش ماحصل تصمیمات و تمهیدات اتخاذ شده جدید، حضور مستمر در بنگاه‌های اقتصادی و برگزاری جلسات هم اندیشی با تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه با رعایت اصل دقت در مراجع حل اختلاف‌کار استان و با عنایت به آموزش‌های مستمر اعضای هیأت‌های رسیدگی کننده به دعاوی کارگری و کارفرمایی و همچنین بررسی و رفع مشکلات در تسهیل و تسریع رسیدگی‌ها، میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها از ابتدای سال تاکنون نسبت به مشابه سال قبل با هشت روز کاهش، از ۴۳ روز به ۳۵ روز تقلیل یافته است، افزود: رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش اختلافات کارگری و کارفرمایی است.

وی با تاکید بر اینکه در این رابطه بیش از ۳۴  درصد از پرونده‌های ورودی به مراجع حل اختلاف‌کار گلستان منجر به صلح گردیده و آرای سازشی صادر شده است، خاطرنشان کرد: بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی وزارت کار بوده که بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری، مقرری ماهانه به کارگران مشمول قانون کار که به طور غیرارادی، بیکار و از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، پرداخت کند.

خواجه‌مظفری با اشاره به اینکه با نظارت به موقع و پیگیری مشکلات کارگران و کارفرمایان گلستان در خصوص مدیریت برقراری بیمه بیکاری‌، اداره کل استان به‌عنوان تنها اداره در سطح کشور از ابتدای سال تاکنون در برقراری بیمه بیکاری، سیر نزولی داشته است، اضافه کرد: تعداد ۲۸۰ هزار کارگر بیمه شده مشمول قانون کار در ۴۳ هزار کارگاه مشمول قانون کار در استان گلستان مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha