• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402091107388
  • خبرنگار : 50201

مدیرکل منابع طبیعی مازندران-نوشهر مطرح کرد

بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان برای کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان برای کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

ایسنا/مازندران مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران نوشهر گفت: طرح کاشت یک میلیارد درخت فرصت مناسبی جهت پای کار آوردن همه مردم بخصوص مدارس و دانش آموزان است.

مهرداد خزایی پول امروز 11 آذر در آیین آغاز کاشت یک میلیارد درخت که به صورت سراسری و در هتل پارسیان خزر برگزار شد، از این طرح به عنوان مهم‌ترین اقدام در راستای پای کار آوردن دستگاه‌های دولتی یاد کرد و افزود: نیاز است همه دانش آموزان پای کار باشند و کل مدارس به  نهالستان تبدیل شود و از آنجا توزیع نهال صورت گیرد.

وی با اشاره به آغاز پیشنهاد طرح کاشت یه میلیارد درخت به دستور رئیس جمهوری از سال گذشته، اظهار کرد: این طرح شاید به ظاهر منطقه‌ای و کشوری بود اما لفظ طرح مردمی یک میلیارد در این راستا بود تا تمام جمعیت را برای نهالکاری و درختکاری پای کار بیاورد.

بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان برای کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

خزایی پول با بیان اینکه هرساله نهالکاری و درختکاری صورت می‌گرفت اما آمار دقیقی از میزان نهالکاری در دست نبوده است، بیان کرد: در طرح کاشت یک میلیارد درخت سامانه‌هایی طرح شده که هر بذری که کشت می‌شود در این سامانه ثبت و در محلی که قرار است کاشته شود نیز ثبت شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با بیان اینکه طرح کاشت درخت از سال ۱۹۹۲میلادی در کل جهان آغاز شد، افزود: جهان در حال  رسیدن به مرحله آخر زندگی خود است و کره زمین به واسطه آلاینده‌ها جایی برای نفس کشیدن ندارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال به واسطه تغییرات اقلیمی، سیل و آتش سوزی کشور تهدید شده و بارها اتفاق افتاده است.

بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان برای کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

وی با بیان اینکه در کنوانسیونی که در کل جهان تشکیل شد نسبت به  تلاش در جهت کاهش کربن تاکید شد، تصریح کرد: درخت بهترین پالاینده است و به همین دلیل بر کاشت درخت تاکید می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-نوشهر با بیان اینکه کشور ما ۷۶۳ میلیون تن کربن تولید دارد، گفت: کشور ما از این نظر هفتمین کشور کربن جهان است.

خزایی با اشاره به تعهد کشورهای جهان برای درختکاری، بیان کرد: کشور ما متعهد شد ظرف مدت چهار سال یک میلیارد درخت بکارد.

وی افزود: کشور ما آنقدر توانایی در تولید نهال دارد که می‌تواند نهال‌های گلدانی را در جاهای مختلف بکارد.

بهره‌مندی از ظرفیت دانش آموزان برای کاشت یک میلیارد درخت در مازندران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران از توافق با آموزش و پرورش جهت درختکاری از مدارس و دانش آموزان خبر داد و گفت: به طور حتم فرزندان ما در مدارس بزرگترین کسانی هستند که می‌توانند در کار موفق شوند. از این رو، قرار شد همه مدارس جهت نهالکاری پای کار بیایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha