• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402091107503
  • خبرنگار : 71588

برگزاری راهپیمایی در یمن و تونس در حمایت از فلسطین

برگزاری راهپیمایی در یمن و تونس در حمایت از فلسطین

شهروندان یمنی و تونسی در حمایت از مقاومت فلسطین و محکومیت ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهراتی برگزار کردند.

به گزارش ایسنا، ده‌ها هزار تن از شهروندان یمنی در صنعا و شماری از شهرهای این کشور در حمایت از مقاومت فلسطین و محکومیت ازسرگیری حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تظاهراتی برگزار کردند.

براساس نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شهروندان یمنی در خیابان «المطار» واقع در صنعا تحت شعار «با فلسطین؛ برای همه گزینه‌ها آماده‌ایم» تظاهراتی را برگزار کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین حمایت خود را از غزه و مقاومت اعلام و حملات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه را محکوم کردند.

برگزاری راهپیمایی در یمن و تونس در حمایت از فلسطین

آنها همچنین بر تداوم تحریم تولیدات آمریکایی و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی و همچنین ادامه حمایت تمام قدشان از مقاومت تا زمان شکست اشغالگران و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی تاکید کردند.

شهروندان یمنی همچنین در استان‌های ریمه، صعده، البیضاء، ذمار، حجه و سایر استان‌ها نیز تظاهراتی در حمایت از فلسطین برپا کرده و ازسرگیری حملات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه و تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان را محکوم کردند.

از سوی دیگر، حامیان حزب اسلامی «التحریر» تونس نیز راهپیمایی در حمایت از ساکنان نوار غزه برگزار کردند.

این راهپیمایی از دانشگاه «الفتح» در مرکز پایتخت این کشور آغاز شد و معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار قطع روابط با کسانی شدند که آنها را «حاکمان مزدور و دست‌نشانده» خواندند و آنها همچنین خواستار اقدام ارتش‌های کشورهای عربی در حمایت از فلسطین شدند.

در همین راستا، بثینه قراقبه، سخنگوی هلال احمر تونس اعلام کرد، برای پذیرش تعدادی از زخمی‌شدگان درنتیجه حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه آمادگی‌هایی وجود دارد.

وی در ادامه گفت، میان وزارت خارجه تونس، وزارت بهداشت فلسطین، وزارت بهداشت مصر و هلال احمر فلسطین و مصر هماهنگی‌هایی در خصوص انتقال زخمی‌شدگان وجود دارد.

سخنگوی هلال احمر تونس همچنین گفت، وزارت دفاع این کشور یک فروند هواپیمای نظامی را برای انتقال زخمی‌شدگان فلسطینیان آماده کرده است.

بامداد جمعه آتش‌بس موقت بین حماس و اشغالگران با میانجیگری قطر و مصر پایان یافت؛ آتش‌بسی که به مدت هفت روز ادامه یافت و طی آن اسرا و بازداشت‌شدگانی مبادله شدند و کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شد.

بلافاصله پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران جنگ خود را با غزه از صبح جمعه آغاز کردند و از صبح مناطق مختلفی را در شمال، مرکز و جنوب نوار غزه هدف قرار دادند و ده‌ها تن را شهید کرده و صدها زخمی برجای گذاشتند.

رژیم صهیونیستی از هفت اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته‌ است که به گفته مقامات فلسطینی و منابع سازمان ملل، علاوه بر یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، زیرساخت‌های بسیاری را تخریب کرده و هزاران شهید غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، بر جای گذاشته‌ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۱ ۲۰:۴۰

مسلمانان جهان بیش از ۲ میلیارد جمعیت دارند و صهیونیستهای اسرائیل حدود ۷ میلیون نفر هستند . خجالت دارد که مسلمانان جهان ، کشتار مردم مسلمان بی پناه غزه را می بینند و اقدامی نمی کنند! میبینند که کودکان و زنان و سالخوردگان چگونه تکه تکه می شوند!! اگر آزادگان خونشان به جوش آید وجواب این اسرائیل کودک کش را بدهند دور از انتظار و منطق و اخلاق نیست .