• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402091107590
  • خبرنگار : 50201

فرماندار نوشهر تاکید کرد

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران

ایسنا/مازندران فرماندار نوشهر گفت: با توجه به آغاز طرح کاشت یک میلیارد درخت، باید نوع نهال و درختی که در یک منطقه کاشته می‌شود با خاک و اقلیم آن منطقه همخوانی داشته باشد تا مثمر ثمر باشد.

رستم زرودی امروز ۱۱ آذر در آیین آغاز کاشت یک میلیارد درخت به صورت سراسری در کشور و به صورت منطقه‌ای در هتل پارسیان خزر چالوس برگزار شد،  با اشاره به سیاست دولت سیزدهم برای کاشت یک میلیارد اصله درخت، اظهار کرد: این طرح در یک دوره چهار ساله انجام می‌شود که قرار است ظرف این مدت یک میلیارد درخت کاشته شود.

وی به نقش موثر درختان در زندگی بشریت اشاره کرد و افزود: حیات ما به زنده بودن و سلامت منابع طبیعی وابسته است.

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران

زرودی با تاکید براینکه از امروز تا اردیبهشت ماه روند درختکاری باید تداوم یابد تا برنامه‌های دولت در این منطقه اجرایی شود، تصریح کرد: البته باید گونه‌های مختلف و بومی برای کاشت درخت مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار نوشهر با تاکید بر اینکه هر گونه درختی که در یک منطقه کاشته می‌شود باید با خاک و اقلیم منطقه همخوانی داشته باشد، افزود: اینگونه نباشد، درختانی که با منطقه شمال سازگار نیستند در آنجا کاشته و یا برعکس آن عمل شود.

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران

زرودی با بیان اینکه از ۳۳ موضوع بحرانی تعداد ۱۹ مورد در مازندران اتفاق می‌افتد و جزء استان‌های پر حادثه هستیم، ادامه داد: سیل و رانش در مازندران به دفعات زیاد اتفاق می‌افتد و در اغلب این موارد نقش درخت به عنوان پیشگیری کننده بسیار مهم است.

وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت‌های انسانی منطقه از جمله دانش آموزان برای کاشت درخت کمک گرفته شود زیرا فرهنگ‌سازی کاشت درخت بسیار اهمیت دارد و این باید از مهدکودک‌ها و مدارس ابتدایی آغاز شود.

لزوم همخوانی کاشت درخت با خاک مناطق مازندران

زرودی با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در فرهنگ سازی کاشت درخت، یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی مازندران-نوشهر باید از این ظرفیت استفاده بهینه کند و تکلیفی که برای کاشت درخت بر دوش ما نهاده شد، انجام گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha