• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1402091107634
  • منبع : بازار

۱۰‌ علت خاموش شدن ناگهانی گوشی را بخوانید و مراقب باشید!

۱۰‌ علت خاموش شدن ناگهانی گوشی را بخوانید و مراقب باشید!

خاموش شدن گوشی آن هم به صورت ناگهانی و بدون هیچ دلیل خاصی اتفاقی آزار دهنده است و دلهره ی زیادی بخاطر اطلاعات مهم ذخیره شده روی گوشی را ایجاد می کند .این مقاله که با کمک تعمیرکاران موبایل نگارش شده است علت ها و راه حل مشکل خاموشی ناگهانی گوشی موبایل را بررسی می کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از وب سایت تعمیرات موبایل ۰۹۱۳، خاموش شدن ناگهانی گوشی در تمامی برندهای سامسونگ،شیائومی و آیفون و...ممکن است رخ دهد و راه حل رفع شدن آن در اکثر این مدل ها مشترک است.

علت های خاموش شدن گوشی چیست؟

در ادامه مطلب علت خاموش شدن گوشی و ترفندهای آن را به ترتیب اهمیت برای شما کاربران عزیز بصورت دقیق بررسی می کنیم.

۱- مشکلات نرم افزاری گوشی 

نصب برنامه از منابع غیر معتبر و یا پر کردن کامل حافظه گوشی می تواند باعث اختلال در عملکرد سیستم عامل گوشی و موجب خاموش شدن آن شود. در این حالت کافیست دکمه پاور و ولوم پایین گوشی را به مدت ۱۵ ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش و روشن شود. در اکثر موارد خاموش شدن گوشی سامسونگ در مدل های سری a مثل سامسونگ a۱۲ و a۵۰ وa۵۱ با ترفند نگه داشتن دکمه ها حل می شود.

۲-مشکلات سی پی یو گوشی

استفاده بیش از حد و مداوم از گوشی مخصوصا حین شارژ شدن و نصب برنامه و بازی های سنگین روی گوشی باعث بالا رفتن دمای گوشی می شود و ممکن است باعث خراب شدن سی پی یو و خاموش شدن گوشی شود در این حالت تنها راه حل مراجعه به تعمیرگاه موبایل است.

بهتر است بدانید که در مدل های سامسونگ a۵۰ , a۵۱ , note۸ و در مدل های شیائومی پوکو m۳ ، پوکو x۳ ، پوکو x۳ پرو و ردمی ۹t مشکل خراب شدن سی پی یو و خاموش شدن ناگهانی گوشی شایع است.

برای اطلاعات جامع و تخصصی بیشتر در مورد خاموش شدن گوشی شیائومی می توانید به سایت نمایندگی تعمیرات شیائومی به آدرس service-xiaomi.ir مراجعه کنید یا عبارت سرویس شیائومی را در گوگل جستجو کنید. 

۳-خراب شدن باتری گوشی

اگر مدتی است که شارژ گوشی شما ناگهانی خالی می شود و یا آثار بادکردگی بر روی درب پشت گوشی مشاهده می کنید باید به خراب بودن باتری پی ببرید. در این حالت می بایست نسبت به تعویض باتری اقدام کنید.

۴- خراب شدن دکمه پاور و ولوم گوشی

درگیر شدن دائمی دکمه ها و اتصال آن ها ممکن است موجب خاموش شدن گوشی شود در این حالت می بایست فلت پاور گوشی تعویض شود.

۵-آب خوردگی و رسیدن رطوبت به گوشی

رسیدن رطوبت و آب به گوشی و واکنش آن با الکتریسیته باعث تشکیل سولفات روی قطعات داخلی گوشی شود و اتصالات مثبت و منفی را بهم متصل می کند و موجب خاموشی گوشی می شود در این حالت باید گوشی توسط تعمیرکار سرویس و تعمیر شود.

۶-وارد شدن ضربه به گوشی

وارد شدن ضربه به گوشی یکی از علت های اصلی خاموش شدن گوشی در تمامی مدل های سامسونگ،شیائومی و اپل است.در این حالت ممکن است اتصالات گوشی و یا همان فلت ها از جای خود جدا شوند و موجب قطع مسیر و خاموش شدن ناگهانی گوشی شود.

۱۰‌ علت خاموش شدن ناگهانی گوشی را بخوانید و مراقب باشید!

۷-اتصال گوشی به شارژر فندکی

اکثر افراد از خطرات شارژر فندکی و نوسانات شدید ولتاژ آن به خصوص در هنگام استارت زدن خودرو اطلاعی ندارند.توصیه می کنیم به هیچ عنوان از شارژ فندکی استفاده نکنید و در صورت نیاز ضروی به صورت غیرمستقیم و توسط یک پاوربانک شارژ کردن گوشی را انجام دهید.

۸-سوختن هارد گوشی

پر شدن حافظه گوشی و عدم توجه به اخطارهای حافظه ممکن است موجب سوختن هارد گوشی شود و از آنجا که تمامی اطلاعات روی گوشی ذخیره شده است پس از سوختن و تعویض هارد هیچ اطلاعاتی برای شما باز نمی گردد.

۹-خراب شدن تاچ ال سی دی گوشی

در برخی مواقع ممکن است صفحه نمایش گوشی آسیب دیده باشد ولی هیچ آثاری از شکستگی روی آن نباشد و کاربران به اشتباه فکر کنند که گوشی خاموش شده است برای تشخیص کافیست به شماره سیم کارت خود تماس بگیرید و اگر صدای زنگ و بوق را شنیدید می توانید به خرابی تاچ ال سی دی پی ببرید.

۱۰‌ علت خاموش شدن ناگهانی گوشی را بخوانید و مراقب باشید!

۱۰-خراب بودن شارژر گوشی

گاهی اوقات کاربران با مشکل خاموش شدن گوشی به تعمیرگاه مراجعه می کنند اما به محض اتصال گوشی توسط تعمیرکار به شارژر ، گوشی روشن می شود و علت آن خراب بودن شارژر و عدم اطلاع کاربر می باشد. پیشنهاد می کنیم یک بار با شارژر دیگر ، گوشی خود را شارژ کنید. 

جمع بندی مقاله خاموش شدن گوشی

در این مقاله بصورت کامل علت های خاموش شدن گوشی و راه حل آن مورد بررسی قرار گرفت در صورتی که مشکل از نرم افزار گوشی و یا شارژر گوشی باشد امکان حل شدن آن توسط کاربران در منزل امکان پذیر است. اما در صورتی که مشکل سخت افزاری و تخصصی باشد شما کاربران عزیزان می توانید جهت دریافت مشاوره و تعمیرات گوشی خود به وب سایت مجموعه تعمیرات موبایل۰۹۱۳ که دارای نماد اعتماد الکترونیکی است به آدرس mobile۰۹۱۳.ir مراجعه کنید و یا با شماره پشتیبان ۰۹۱۴۰۰۳۶۹۵۳ در شبکه های اجتماعی ارتباط حاصل فرمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha