• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۰:۴۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091107779
  • خبرنگار : 50177

سرپرست جهاد دانشگاهی استان خبر داد

رشد ۱۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف در لرستان

رشد ۱۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان از رشد ۱۳۰ درصدی ذخیره خون بندناف در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۱۵۰۰ نمونه خون بندناف جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.

فرهاد فرامرزیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بانک خون بندناف فرصتی غنی برای ارائه خدمات به جامعه است.

وی اضافه کرد: بانک خون بندناف رویان با در اختیار داشتن نیروهای متخصص و مجرب در زمینه نگهداری و ذخیره‌سازی خون بندناف و بهره‌گیری از دانش و تخصص محققان پژوهشکده رویان و با امتیاز پیشگامی در زمینه فناوری سلول‌های بنیادی در سطح ملی و منطقه‌ای و اخذ استانداردهای روز دنیا در زمینه‌های مدیریت کیفیت، ایمنی و بهداشت و زیست محیطی به منظور ارتقای دانش و آگاهی عمومی جامعه از کاربرد سلولهای بنیادی و ایجاد زمینه مناسب برای بهره گیری از یک زندگی سالم‌تر برای نسل‌های آینده، در سال ۱۳۸۸ در لرستان افتتاح و فعالیت می‌کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان ادامه داد: در این بانک، خون بندناف با حفظ هویت خانواده متقاضی برای آنان ذخیره‌سازی می‌شود تا در صورت نیاز خانواده آن را در آینده برای خود و یا فرد دیگری که از نظر ژنتیکی با نمونه سازگاری کافی داشته باشد مورد استفاده قرار دهد.

این مسئول بیان کرد: از ابتدای تاسیس این دفتر تاکنون ۱۵۰۰ نمونه خون بندناف در استان جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شده است.

فرامرزیان ضافه کرد: امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جمع‌آوری و ذخیره‌سازی خون بندناف شاهد رشد ۱۳۰ درصدی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بانک خون بندناف جهاد دانشگاهی لرستان خدمات جمع آوری جداسازی و ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی خون بندناف نوزادان را با توافق والدین ارائه می‌کند.

سرپرست جهاد دانشگاهی لرستان یادآور شد: در بانک عمومی هزینه‌ای برای خون بندناف پرداخت نمی‌شود، اما در بانک خصوصی هزینه اولیه ۸ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و در مجموع سالانه ۴۱۰ هزار تومان هزینه نگهداری پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha