• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402091107820
  • خبرنگار : 50377

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

اثربخشی و درمان محوری دو ویژگی مجلس یازدهم

اثربخشی و درمان محوری دو ویژگی مجلس یازدهم

ایسنا/مازندران عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اثر بخشی و درمان محوری دو ویژگی مجلس یازدهم است، گفت: در مجلس شورای اسلامی با پیگیری رویکرد اثربخشی، به دنبال بررسی این مهم هستیم که آیا تصویب قوانین مشکلات مردم را حل می‌کند یا خیر؟

"احمد نادری" نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات شامگاه ۱۱ آذرماه در همایش گرامیداست روز مجلس که در سالن هلال احمر استان در ساری برگزار شد با بیان اینکه شهید مدرس دارای شخصیت بی‌نظیر اجتماعی و علمی بوده و در مجلس تراز برتری داشتند، اظهار کرد: زهد، تقوا و پارسایی از ویژگی‌های شهید مدرس بوده است. امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی همچون این عالم رفتار کنیم.

وی افزود: قوانینی با عنوان خصوصی سازی در مجالس قبل تصویب شد که اتفاقات تلخی را در دهه ۸۰ رقم زد، بطور مثال در سال اول مجلس یازدهم در استان خوزستان با  موضوع هفت تپه مواجه شدیم که باعث شد گزارشات غیر واقعی علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های معاند منتشر شود.

نادری ادامه داد: با ورود مجلس یازدهم به این پرونده توانستیم خلع‌ید صاحب این کارخانه را بگیریم که تنها با ۶ میلیارد تومان این کارخانه‌ به یک فرد فاقد اهلیت در دولت گذشته واگذار و توانستیم با پیگیری به این موضوع۳۰ هزار هکتار زمین این کارخانه را با احقاق حق به بیت‌المال‌ بازگردانیم که نمونه‌ای از نگاه اثر بخشی مجلس یازدهم است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رویکرد دوم مجلس یازدهم درمان محوری به جای مُسَکِن محوری است، سعی کردیم منافع عمومی را در تصویب قوانین در نظر بگیریم نه منافع افراد و سرمایه‌گذاران خاص را که این رویکرد مورد توجه حاکمیت قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه تصویب قانون جوانی جمعیت یکی از قانون‌های مهمی بود که مجلس یازدهم تصویب کرد، یادآور شد: همچنین تصویب قانون دانش بنیان که جهش علمی بزرگی را رقم می‌زند و جزء دغدغه‌های رهبری بوده است از مصوبات مجلس یازدهم بود که با این نوع قانون‌گذاری توانستیم در ۴ سال گذشته ریل گذاری مناسبی را انجام دهیم. هرچند شاید در کوتاه مدت این مهم حس نشود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha