• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091107833
  • خبرنگار : 50176

انهدام ۸۸ باند سرقت در لرستان

انهدام ۸۸ باند سرقت در لرستان

ایسنا/لرستان فرمانده انتظامی لرستان از انهدام ۸۸ باند سرقت در ۸ ماهه گذشته در سطح استان خبر داد.  

سردار یحیی الهی یازدهم آذرماه در حاشیه مراسم افتتاحیه تعالی رفتار و بصیرت افزایی کارکنان انتظامی لرستان در راستای پلیس در تراز انقلاب که در سالن بصیرت این فرماندهی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: امروز به فضل خداوند متعال و با همکاری خوب مردم و حمایت و همکاری خوب دستگاه قضایی و تلاش و همت کارکنان سخت کوش فرزندان شما در مجموعه انتظامی استان شاهد کاهش ۱۳ درصدی سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح استان بوده‌ایم.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ هزار و ۵۳۳ طرح نقطه‌ای، منطقه‌ای، حجمی و مشترک در سراسر استان به مرحله اجراء درآمده است.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به دستگیری ۴۲۱۱ سارق و دستگیری ۱۶۱ مال‌خر افزود: تعداد ۲۱۹ سارق در قالب ۸۸ باند سرقت متلاشی که از این باندها در مجموع ۸۱۰ فقره انواع سرقت از آنان کشف شده است.

الهی تصریح کرد: در بحث کشفیات ۱۱۶۵ دستگاه خودرو و موتورسیکلت که در خارج و داخل استان سرقت شده‌اند کشف شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در راستای مبارزه با مواد مخدر تعداد ۲۷۰ نفر قاچاقچی و ۲۲۲۵ خرده فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شده است گفت: ۹ تن و ۳۴۴ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است.

وی با اشاره به انهدام ۱۹ باند قاچاق سلاح و مهمات در سطح استان ادامه داد: در بحث جمع آوری سلاح و مهمات غیرمجاز در مجموع ۳۳۰۷ قبضه انواع سلاح شکاری و جنگی کشف شده است.

الهی خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و مخلان نظام اقتصادی تعداد ۱۲۲۵ دستگاه خودرو حامل قاچاق توقیف و ارزش ریالی کالای مکشوفه از ابتدای سال تاکنون تقریبی ۷۶۶۰ میلیارد ریال بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۷ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۳۲۷ نفر اراذل و اوباش سطح دار را شناسایی و دستگیر کرده‌ایم تصریح کرد: پنج الی شش نفر از این افراد را در خارج استان با اشراف اطلاعاتی دستگیر کردیم که بحمدالله در بحث برخورد با اراذل و اوباش امسال نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش برخورد داشتیم.

وی بیان کرد: در بحث اقدامات پیشگیرانه در تیراندازی مراسمات و غیره با اقدامات خوبی که صورت گرفته شاهد ۱۲ درصد کاهش تیراندازی بوده‌ایم و در این راستا هم ۳۲۰ نفر عامل تیراندازی‌ها شناسایی و دستگیر شده است.

الهی در بحث اقدامات پیشگیرانه در بحث تصادفات با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی کل تصادفات در سطح لرستان افزود: از این تعداد در حوزه تصادفات جرحی ۲۶ درصد و در تصادفات فوتی شاهد ۶ درصد کاهش بوده‌ایم که تلاش ما این است با همکاری تمامی دستگاه‌های متولی آن را به حداقل برسانیم.

فرمانده انتظامی لرستان تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی ما امسال ۱۱۳۸ فقره وقوع داشته‌ایم که با تلاش‌های صورت گرفته ۱۱۲۸ فقره از آن که حدود ۹۴ درصد است کشف و همچنین ۸۸۴ نفر از افرادی که در حوزه فضای مجازی مرتکب جرم شده بودند شناسایی و دستگیر کنیم.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و تعامل خوب مردم، اصحاب رسانه در بحث آگاهسازی و اطلاع رسانی و دستگاه قضایی در حمایت از مجموعه انتظامی خاطرنشان کرد: پلیس خادم و خدمتگزار مردم است و در راستای ارتقاء امنیت مردم از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نخواهد کرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha