• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۳
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402091208026
  • خبرنگار : 50187

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه:

قانون اساسی موجب ساماندهی احکام و مناسبات کشور است

قانون اساسی موجب ساماندهی احکام و مناسبات کشور است

ایسنا/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: قانون اساسی سبب نظم بخشی و ساماندهی سایر احکام و مناسبات کشور و در نتیجه اداره هر چه بهتر جامعه می‌شود.

احمدعلی مقدم در گفتگو با ایسنا با تبریک ۱۲ آذر، روز قانون اساسی، اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، از عالی ترین قوانین جهان است زیرا بر اساس متون و ضوابط الهی و دین مبین اسلام تدوین شده و بر خلاف قانون سکولار برخی کشورها، چون همه حقوق در آن مد نظر گرفته شده، همه جانبه و شمول‌گرا نیز هست.

وی گفت: قانون اساسی کشورمان در ۱۷۷ اصل توسط نمایندگان مجلس خبرگان به تصویب رسیده که نگاه جامع و کاملی به همه نهادها، اقوام و افراد دارد لذا قانون اساسی ضامن جمهوریت و اسلامیت نظام کشور ما است چراکه در قانون اساسی جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و حاکمیت الهی ضامنی برای منحرف نشدن نظام اسلامی پیش‌بینی شده که نقشی تعیین کننده و مهم در سرنوشت نظام و ملت دارد.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه قانون اساسی، مادر سایر قوانین هر کشور است، افزود: این قانون توسط مردم ما تایید شده و به تصویب نهایی ملت ایران رسیده و از آنجایی‌که در قانون اساسی کشور ما به حقوق همه افراد، نهادها، ملیت‌ها و ادیان توجه شده، این قانون سبب حفاظت افراد و جامعه از تجاوز و نقض حقوق می‌شود لذا قانون اساسی، احترام نظام و حکومت اسلامی به مردم خود و تضمین حقوق ملت است و سبب استقلال، آزادی، عدالت، رفاه و آسایش جامعه می‌شود. 

مقدم با بیان اینکه قانون اساسی جمهوری اسلامی اقتدارآفرین و مایه افتخار است، عنوان کرد: ایرانیان در جهان پیشگام قانون اساسی نویسی بودند لذا در تاریخ انقلاب‌های جهان هیچ انقلابی را نمی‌توان یافت که به فاصله کمتر از دو ماه از پیروزی و سقوط رژیم سابق، نظام سیاسی جدید و با جمهوریت و اکثریت آرای ملت و با رأی بالای ۹۹ درصد به رسمیت شناخته شود. همچنین قانون اساسی ایران اسلامی، عالی‌ترین سند حقوقی یک کشور و راهنمایی برای تنظیم قوانین دیگر است.

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه قانون اساسی در راس همه قوانین کشور است، بیان کرد: قانون اساسی سبب نظم بخشی و ساماندهی سایر احکام و مناسبات کشور و در نتیجه اداره هر چه بهتر جامعه می‌شود، بنابراین قانون اساسی براساس زیرساخت‌های منطقی و عقلی و باتوجه به شرایط کشور تدوین شده که نظام و انقلاب ما برای ادامه بقا، اقتدار و پیشرفت نیاز مبرم به اجرای هر چه بیشتر و دقیق تر این قانون دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha