• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402091208120
  • خبرنگار : 50124

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

بام ایران میزبان ۸ شهید گمنام می‌شود

بام ایران میزبان ۸ شهید گمنام می‌شود

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، این استان میزبان هشت شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود.

منوچهر ذوالفقاری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، این استان میزبان هشت شهید گمنام دفاع مقدس خواهد بود، اظهار کرد: این شهدای والامقام از مناطق مختلف جنگی تفحص شده‌اند و سهم استان از ۲۸۰ شهید گمنام تازه تفحص شده کشور، هشت شهید خواهد بود که در ایام فاطمیه(س) همزمان با سراسر کشور تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این هشت شهید والامقام در روز ۲۱ آذرماه وارد استان می‌شوند و بر طبق برنامه‌ریزی انجام شده، در شامگاه جمعه، ۲۴ آذر برنامه وداع با شهدا در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

ذوالفقاری تصریح کرد: در روز شنبه ۲۵ آذر نیز تشییع سراسری شهدای گمنام در مرکز استان برگزار و این شهیدان به شهرستان‌های هدف جهت خاکسپاری منتقل می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با اشاره به اینکه مراسم تشییع هشت شهید گمنام در روز ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) در هشت نقطه استان برگزار می‌شود، توضیح داد: در این روز، شهرهای شهرکرد، بن، کوهرنگ، اردل، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد میزبان شهدای گمنام خواهند بود و مراسم وداع با این عزیزان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

ذوالفقاری در خصوص ساز و کار انتخاب نقاط هدف جهت خاکسپاری شهدای گمنام، گفت: معمولاً در طول سال، درخواست‌هایی از سوی دهیاری‌ها به بخشداری‌ها و سپس فرمانداری‌ها جهت میزبانی از شهدای گمنام به صورت مکتوب به دست ما می‌رسد که این نامه‌ها به تهران ارسال و بررسی می‌شوند.

وی در پایان گفت: بهره‌مندی از زیرساخت‌های لازم اعم از آب، برق، محوطه و آغاز به کار احداث یادمان شهید از ملزومات پذیرش منطقه برای میزبانی از شهید گمنام است که اگر شهر یا روستایی این امکانات را بتواند فراهم کند، با درخواست آنها برای میزبانی از شهید گمنام موافقت می‌شود و در نوبت قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha