• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402091208164
  • خبرنگار : 71612

استولتنبرگ: باید منتظر خبرهای بد از اوکراین باشیم

استولتنبرگ: باید منتظر خبرهای بد از اوکراین باشیم

دبیرکل ناتو در مصاحبه‌ای گفت: «غرب باید برای این واقعیت آماده شود که موقعیت اوکراین در درگیری علیه روسیه به‌زودی به‌شدت بدتر خواهد شد.»

به گزارش ایسنا، به نقل از پراودا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در مصاحبه با شبکه داس ارست آلمان اعلام کرد: «درگیری با روسیه وارد مرحله جنگ فرسایشی و مبارزه برای تدارکات شده است. پس در اینجا، ظرفیت تولید سلاح در اولویت قرار دارد.»

استولتنبرگ ضعف ناتو را در این واقعیت می‌بیند که تولید نظامی در داخل کشورهای ناتو به منافع ملی یک‌جانبه هر کشور بستگی دارد. به گفته وی، این همان چیزی است که عرضه سلاح به کی‌یف را کُند می‌کند.

دبیرکل ناتو هنوز تصمیم نگرفته است که چگونه از جنگ در ناتو جلوگیری کند. به گفته او اعضای بالقوه ناتو، مانند صربستان، کوزوو یا سوئد (در چارچوب درگیری با ترکیه) می‌توانند مانند یک بمب ساعتی عمل کنند.

استولتنبرگ، گفت: ارتش اوکراین در چند ماه گذشته نتوانسته است به هیچ پیشرفتی در میدان نبرد دست یابد، اما غرب باید در کنار این کشور بایستد.

این مقام همچنین از شکست آشکار صنایع دفاعی بلوک نظامی در ایجاد مهمات مورد نیاز کی یف ابراز تاسف کرد.

استولتنبرگ در اوایل این هفته هشدار داد که مسکو در آستانه زمستان در حال جمع آوری موشک بوده است و خاطرنشان کرد که سازندگان تسلیحات روسی «در شرایط جنگی» عمل می‌کنند.

او اذعان کرد که خطوط مقدم در اوکراین تا کنون تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده‌اند و افزود: برنامه‌ریزی جنگ دشوار است. ما باید برای اخبار بد آماده باشیم.

رئیس ناتو تاکید کرد: جنگ‌ها در مراحل مختلف پیش می‌روند، اما ما باید در زمان‌های خوب و بد در کنار اوکراین باشیم.

به گفته استولتنبرگ، «افزایش تولید در این مقطع اهمیت تعیین کننده‌ای دارد». او افزود: من فکر می‌کنم یکی از مشکلاتی که باید به آن رسیدگی کنیم، تکه تکه شدن صنعت دفاعی اروپا است.

دبیرکل ناتو گفت: ما آنطور که باید قادر به همکاری نزدیک با یکدیگر نیستیم. او از همه کشورهای عضو خواست که «بر منافع ملی و محدود غلبه کنند» و به جای لذت بردن از افزایش قیمت‌ها، عرضه را افزایش دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha