• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402091208197
  • خبرنگار : 50039

تخریب ۱۶ بنا و ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای شهرستان گرگان

 تخریب ۱۶ بنا و ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای شهرستان گرگان

ایسنا/گلستان دادستان مرکز گلستان از تخریب ۱۶ بنا و ساخت و ساز غیرمجاز در روستاهای شهرستان گرگان خبر داد.

محمود اسپانلو ظهر یک شنبه ۱۲ آذر ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت تخریب بناها و ساخت و سازهای غیرمجاز در استان گلستان اشاره و اظهار کرد: برخورد با عوامل احداث بناها و هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در دستور کار قرار دارد و با استفاده از همه ظرفیت استان و در تعامل با دیگر دستگاه‌ها در مقابل همه سودجویان و تخریب کنندگان ایستاده‌ایم.

وی با بیان اینکه در همین راستا و با حضور نماینده دادستان مرکز استان گلستان، ۱۶ بنا و سازه غیرمجاز در شهرستان گرگان تخریب شد، ادامه داد: این بناها در روستاهای گرگان بوده است.

دادستان مرکز استان گلستان با تأکید بر اینکه ۱۰ مورد از تخریب‌ها در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، در روستاهای توسکستان و اصفهانکلاته انجام شد، افزود: ۶ مورد هم مربوط به آرای قطعی قلع و قمع بود که اجرا گردید.

وی با اشاره به اینکه امروز از تغییر کاربری حدود ۹ هزار مترمربع زمین کشاورزی جلوگیری به عمل آمد، خاطرنشان کرد: برخورد با عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز متوقف نخواهد شد و همچنان ادامه دارد.

اسپانلو از افزایش گشت‌های پلیس انفال با هدف پیشگیری و جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و ساخت و ساز در بدو کار خبر داد و اضافه کرد: در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغی، ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی و باغی نیاز به مجوز امور اراضی دارد.

این مقام قضایی با تأکید بر اینکه مردم با ساخت بدون مجوز، سرمایه خود را هدر ندهند و زمین‌های کشاورزی را از بین نبرند، تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز علاوه بر تخلف قانونی به نوعی اقدامی غیراخلاقی نسبت به طبیعت، مردم و حقوق سایرین بوده و با تمام قدرت و به صورت کامل با هرگونه تخلف در این حوزه برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha