• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091208268
  • خبرنگار : 50176

رئیس دانشگاه لرستان:

ترسیم آینده با پژوهش محقق می‌شود

ترسیم آینده با پژوهش محقق می‌شود

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه لرستان گفت: با پژوهش می‌توانیم آینده را برای خود و برای آیندگان ترسیم کنیم که به چه مسیری حرکت و چگونه زیست کنیم.

دکتر علی نظری امروز در آیین نواخته شدن زنگ هفته پژوهش با تسلیت ایام فاطمیه و گرامیداشت هفته استانی پژوهش و فناوری، با بیان اینکه آموزش و پرورش، در حقیقت، منبع و  برآیندی از پژوهش است، اظهار کرد: دانش‌آموزان همان کسانی هستند که جامعه را خواهند ساخت.

وی با بیان اینکه با پژوهش می‌توانیم بفهمیم که اساس قضیه فلسطین، آن غزه مظلوم و البته مقتدر، چگونه به‌وجود آمده است؟ در بین این هم دروغ‌پردازی که بوق‌های تبلیغاتی دارند با پژوهش است که ما و شما می‌توانیم متوجه شویم اساس این قضیه چیست؟ با پژوهش است که می‌توان درک کرد مظلوم کیست و ظالم کیست؟

رئیس دانشگاه لرستان با اشاره به اینکه با پژوهش است که ما می‌توانیم متوجه شویم چه آسیب‌هایی داریم و برای رفع آنها چگونه باید عمل کنیم؟‌ با پژوهش است که ما می‌توانیم متوجه شویم چگونه می‌توانیم در آینده کشورمان و برای یک زندگی درست، پاک و طیب حرکت کنیم و نقش ایفا کنیم.

نظری با بیان اینکه با پژوهش‌های عمیق است که می‌توانیم راه راست را از دروغ و دروغ را از راست، سره را از ناسره، زشت را از زیبا، حق را از باطل بشناسیم، خاطرنشان کرد: همه ما نیاز به پژوهش‌های عمیق داریم؛ این فضای مجازی که لحظه لحظه به ما خوراک اطلاعاتی می‌دهد با پژوهش‌هاست که می‌توانیم راست و دروغ را از هم تشخیص دهیم.

وی اضافه کرد: با پژوهش می‌توانیم آینده را برای خود و برای آیندگان ترسیم کنیم؛ به چه مسیری حرکت کنیم؟ چگونه زیست کنیم؟‌ چه مهارت‌هایی را بیاموزیم؟ همه این‌ها مبنایش پژوهش و آموزش است.

رئیس دانشگاه لرستان آموزش‌های پژوهش‌محور و پژوهش‌های آموزش‌محور؛ پژوهش‌ها و آموزش‌ها به ما مهارت نه گفتن را می‌آموزند؛ کجاها انسان باید نه بگوید؛ کجاها نباید رودربایستی داشته باشد؛ کجاها باید آری بگوید؛ کجاها باید مهربان باشد؛ کجاها قاطعانه برخورد کند؛ همه این‌ها اساس پژوهشی دارند که معلمان به‌خوبی اینها را به دانش‌آموزان می‌آموزند.

نظری خطاب به دانش‌آموزان گفت: شما در بهترین سنین قرار دارید و دارای فطرت‌های پاک و بی‌آلایش هستید؛ فطرت‌هایی که صداقت و راستی و درست‌گفتن را دوست دارد؛ این فطرت‌ها رفتار هنجار و وفاداری را دوست دارد؛ این فطرت درس‌خواندن و مهربانی را برمی‌گزیند و حیات طیبه را به‌جای حیات خبیث و ناپاک برمی‌گزیند.

این مسئول اضافه کرد: شما همان شهر پاک هستید و به‌طور حتم مسئولان آموزش و پرورش به شما کمک خواهند کرد که این استعدادهای شما، بیشتر و بیشتر پرورش پیدا کند؛ همان کسانی که ما امروز به عنوان افتخار دانشگاه‌هایمان به حساب می‌آوریم همان‌ها همچون شماهایی هستند که در این مدارس درس خوانده‌اید؛ بدانیم و بدانیم با پژوهش است که می‌توان به حقیقت رسید و همه زندگی ما برای رسیدن به حقیقت است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha