• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402091208311
  • خبرنگار : 50283

در ۸ ماهه امسال انجام شد

افزایش ۷۹ درصدی واردات از گمرکات گیلان

افزایش ۷۹ درصدی واردات از گمرکات گیلان

ایسنا/گیلان ناظر گمرکات گیلان از افزایش ۷۹ درصدی واردات کالاها در هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: عمده کالای وارداتی شامل اقلام اساسی از جمله غلات جو و ذرت دامی، گوشت و روغن بود.

صادق برزگر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری در مجموع به وزن ۷۸۲ هزار و ۶۲۰ تن کالا از گمرکات گیلان به کشورهای روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس صادر شد.

وی با بیان اینکه این میزان صادرات به ارزش ۴۶۸ میلیون و ۱۹۱ هزار و ۶۹۳ دلار بود، افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۶ درصد افزایش، ارزش ریالی ۲۹ درصد و از نظر ارزش دلاری ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

 برزگر تصریح کرد: کالاهای صادراتی شامل محصولاتی از جمله محصولات نباتی، معدنی و مصنوعات آن، مفتول مسی، محصولات شیمیایی، پلاستیکی، صنایع غذایی بودند.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی با اشاره به میزان واردات طی ۸ ماهه امسال گفت: در همین مدت میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل یک میلیون و ۷۴۲ هزار و ۱۳ تن و به ارزش یک میلیارد و ۳۹۴ میلیون و ۴۹ هزار و ۴۴۲ دلار بود.

برزگر تاکید کرد: این میزان شامل کالاهای اساسی، غلات جو و ذرت دامی، گوشت و روغن اختصاص یافته و سایر کالاها شامل چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ، مقوا، خمیر چوب و ماشین آلات و لوازم قطعات آن است.

وی با بیان اینکه این اقلام از کشورهای روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و بلاروس و از طریق گمرکات استان گیلان به کشور وارد و ترخیص شده‌اند، افزود: میزان واردات قطعی نسبت به سال گذشته از حیث ارزش دلاری ۵۹ درصد و از نظر وزنی ۷۹ درصد افزایش داشته است.

برزگر در خصوص ترانزیت خارجی مبدا در ۸ ماهه اول امسال گفت: میزان ترانزیت خارجی مبدا از گمرکات استان گیلان به وزن ۶۵۱ هزار و ۶۱۳ تن که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۴۱ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی تصریح کرد: در ۸ ماهه سال جاری به مقصد گمرکات استان گیلان به وزن ۳۲۹ هزار و ۷۵۸ تن ترانزیت خارجی انجام شده که از لحاظ وزنی یک درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha